Начало WRC News WRC премахва хибридните системи през 2025-та?

WRC премахва хибридните системи през 2025-та?

29
0
WRC и хибридни системи
снимка, Хюндай

WRC премахва хибридните системи през 2025-та. Това твърди информация на Моторспорт. Причината за това решение е свързана с прекалено големите разходи за експлоатиране и поправка на електрическото задвижване.

Бъдещето на хибридното задвижване в премиерния клас на WRC се оказа една от най-големите саги през тази година. Дебатът се разпали отново след промяна в ръководството за употреба на хибридните системи в средата на сезона от доставчика Compact Dynamics

Преди Рали Централна Европа миналия бъдещето на хибридното задвижване в клас Рали1 беше подложено на електронно гласуване от ФИА. Въпросът е бил обсъден по време на заседанието на комисията на WRC. Според Моторспорт е било решено хибридното задвижване да бъде премахнато от автомобилите в клас Рали 1 през 2025 г.

Това решение обаче предстои да бъде официално ратифицирано от ФИА. Това вероятно ще се случи на следващото заседание на Световния съвет за автомобилен спорт.

Хибридните системи бяха въведени в WRC през сезон 2022. Целта беше да бъдат привлечени повече производители в топ нивото на шампионата. За съжаление, това така и не се случи.

В началото на годината ФИА предложи нови технически правила за 2025 г. В тях се включваше премахване на хибридите системи. Това обаче производителите се обявиха против тази идея. Така в крайна сметка ФИА позволи използването на тези електрически мотори до края на 2026 г.

Бъдещето на хибридното задвижване отново беше засегнато след представянето на насоките за безопасност на Compact Dynamics по време на рали Акрополис. Новите правила предвиждат, че ако 130kW хибриден агрегат претърпи три грешки при удар над 15G или една над 25G, той трябва да бъде разглобен и изпратен обратно на доставчика за пълен ремонт. Този процес може да отнеме месеци. Преди това тези агрегати можеха да се възстановяват на място по време на дадено рали

Според екипите в Рали1, промяната ще увеличи значително разходите за ремонт на хибридните агрегати в WRC. Ръководителят на М-Спорт Форд Ричард Милнър, твърди, че за неговият им вече няма да е финансово изгодно да продължи да работи така.

„Това не е искане да го премахнем заради това, което е. Искаме да го премахнем, защото всъщност не можем да ги ремонтираме и експлоатираме на цена, която да отговаря за М-Спорт. Говорим за няколко допълнителни милиона евро. Това не е нещо, с което можем да се справим“, каза Милнър.

Междувременно от Тойота и Хюндай признаха, че биха подкрепили мерки за премахване на хибридните системи, ако това се запази сегашното ниво на участниците в клас Рали 1 на WRC.

„Никога няма да поискаме активно или проактивно да премахнем хибрида от WRC. При това трябва да бъдем прагматични и да признаем факта, че WRC е малка общност. Като всяка малка общност трябва да се грижим един за друг“, заяви шефът на Сирил Абитебул.

„Ако има някакви стъпки, които трябва да бъдат предприети, за да се гарантират участниците и състезателите в събитията, ние ще ги приемем“, добави шефът на Хюндай.

„От гледна точка на представянето автомобилите са доста добри дори и без него. Но не бива да става прекалено трудно за отборите. Ако има риск някои да не могат да участват в Световния рали шампионат, защото им липсват агрегати, то не бива да е така“, заяви ръководителят на Тойота Яри-Мати Латвала.