Начало Рали WRC – рали Италия 2011 – ден 3 – Льоб с четвърта...

WRC – рали Италия 2011 – ден 3 – Льоб с четвърта победа в рали Италия

60
0
Рали Италия

Себастиен Льоб (Ситроен) спечели рали Италия за чеъвърти път в кариерата си. Триумфът на французина в надпреварата този сезон дойде след три състезателни дни и изминати 18 специални етапа. Втори остана пилотът на Форд Мико Хирвонен (+11,2 сек.), а трети Петер Солберг с частния си Ситроен DS3 WRC (+23,8 сек.).Четвърти поради грешка в предпоследната отсечка финишира другият пилот на Ситроен Себастиен Ожие.

През предходните два дни на състезанието на остров Сардиния доминираше Льоб. В резултат французинът започна днешния последен ден от рали Италия начело в генералното класиране. Първата отсечка SS15 бе спечелена от изостаналия колосално още през ден 1 от ралито Латвала (Форд). Така в следващите два дни финландецът печелеше етап след етап, но поради изоставането си нямаше шанс да догони лидерите.

Другият пилот на Форд Хирвонен започна деня с амбиция да догони лидера Льоб. В SS15 той записа трети резултат и на фона на 6-ото време на Льоб успя да скъси разликата между двамата на 20,2 сек.

Солберг пък, който бе 4-и в общото подреждане, но се бореше за третото място с Ожие, изостана 5-и в отсечката. Причина бяха проблемите с настройките на амортисьорите.

В SS16 Латвала отново даде топ време. Съотборникът му Хирвонен обаче пропусна разклон в етапа и това му донесе изоставане, поради което почти се сбогува с амбициите си да измести Льоб от челото. Себастиен от своя страна призна, че е карал доста рисково, но коментира, че смята да промени начина си на каране във финалните две отсечки.

Най-важното за крайното класиране в рали Италия по време на SS17 бе грешката на Ожие. Той загуби около минута, защото счупи задното си окачване , удрайки крайпътна скала. Прекият му съперник Солберг същевременно даде топ време и го измести от третата позиция в генералното.

След регрупинг и 30-минутен престои в сервизната зона екипажите се отпаравиха към последния специален етап SS18, който в случая бе и Power Stage (етап, носещ на тримата пилоти с най-добри времена бонус точки). Спечели го Хирвонен, следван от съотборника си Латвала. Най-доброто, до което се добра тук Льоб бе третата позиция, но пък в крайна сметка извоюва четвъртата си победа на италианска почва.

Сред важните събития през състезателния уикенд бе и дебютът на новия заводски тим на Мини и автомобилът им Джон Купър Уъркс WRC. Единият от пилотите им – Крис Мийк не успя да завърши надпреварата, след като през първия ден имаше проблеми с газта, а през втория се появи воден теч в колата му. От екипа решиха той да не рестартира в надпреварата през последния ден. Другият им състезател Дани Сордо демонстрира постоянство през целия уикенд и финишира на 6-а позиция в крайното класиране.

Рали Аржентина – 26-29 май 2011 г., е следващият старт от световния шампионат.