Мико Хирвонен е новият временен лидер в рали Швеция 2011 след изминаването на първите 4 от общо 9 за втория ден на надпреварата отсечки. С по-добрите си резултати и фактът, че основният му съперник Мадс Остберг стартираше първи в етапите, Мико успя да стопи разликата му.
Началната отсечка от втория ден на рали Швеция 2011 бе спечелена от Себастиен Льоб. Французинът стартира девети, а това бе неговата първата етапна победа в надпреварата. Второ и трето време дадоха Петер Солберг и Яри-Мати Латвала.
Лидерът в генералното класиране Мадс Осберг вече стартира първи и се класира едва шести в етапа, казвайки че му е доста трудно да преминава първи по снежните пътища. В резултат разликата му с втория в генералното Мико Хирвонен спадна на 6,7 сек.
Хенинг Солберг, който през първия ден се движеше на 5-а позиция, напусна сутрешния сервиз с 4-минутно закъснение поради проблеми с кормилната уредба на автомобила си. По-късно, само 2 км след старта на етапа, автомобилът на норвежеца се преобърна. За щастие Хенинг Солберг и навигатирът му Илка Минор са невредими.
Патрик Флодин, който се състезава в категорията P-WRC, пък бе дисквалифициран. Причината бе инспекция на ФИА, която установи, че джантите на автомобила му не съответстват на техническите изисквания на шампионата.
Втората за деня отсечка бе спечелена от Петер Солберг.
С второто си по бързина време Мико Хирвонен сведе разликата в генералното между себе си и лидера Мадс Остберг само до 3,9 сек. За това спомогна и изоставането на Мадс в етапа, където той даде 5-о време.
Себастиен Льоб пък пристигна на финала на отсечката с леки щети в предната част на автомобила си, след като се бе ударил в снежната стена покрай пътя.
В третата отсечка най-бърз бе Андерсон, но той все още е 8-и в генералното с разлика от 4:18.6 от лидера Остберг. П. Солберг и Латвала дадоха втори и трети резултат. Солберг обаче получи 10 сек. наказание, тъй като пристигна със закъснение на часовата контрола преди старта на етапа.
Лидерите в генералното Остберг и Хировнен в отсечката бяха съответно 6-и и 5-и, което помогна на Мико да намали още разликата между двамата и тя стана само 0,4 сек. В началото на деня тя бе 14,8 сек. в полза на Мадс, но заради факта, че той стартира първи в отсечките, това му донесе изоставане във всяка от тях.
Льоб завърши отсечката със 7-о време, мислейки че има повреда в автомобила си. Финиширайки обаче, той и навигаторът му Даниел Елена разбрали, че са спукали гума.
Солберг се пребори за етапната победа и в четвъртата за деня отсечка, която бе и последната преди обедния сервиз. Латвала и Ожие записаха втори и трети резултат.
Резултатите от етапа обаче донесоха промяна в генаралното класиране. Хирвонен бе четвърти в етапа и по-бърз от Остберг с 0,7 сек. Това позволи на пилота на Форд да изпревари Остберг в генералното. В резултат новият лидер е Хирвонен, следван от Остберг (+0,3 сек.) и Солберг (+31,0 сек.).
Рали Швеция 2011 ще продължи след престой на екипажите в сервизната зона. Следобед те ще преминат отново същите 4 отсечки, а финалът за деня ще дойде със суперспециалния етап в Карлщад.