Начало WRC News WRC започва нова ера заедно с Hankook

WRC започва нова ера заедно с Hankook

34
0
WRC и Hankook
снимка, Ред Бул Контент Пуул

WRC започва нова ера заедно с Hankook. Южнокорейският производител вече е официалният доставчик на гуми във всички категории на шампионата. Първото състезание с новите смеси ще бъде рали Монте Карло в края на месеца.

Водещата световна компания за гуми Hankook Tire & Technology (Hankook) ще доставя ексклузивно гуми за всички WRC категории през следващите три години. Партньорството с шампионата ще започне от откриващото сезона през 2025 г. рали Монте Карло.

Всички WRC автомобили ще бъдат оборудвани с Ventus Z215. Моделът осигурява най-добро поведение в завой и управление както на сухо, така и на мокро. Гумата Ventus Z210 е предназначена за отлично сцепление при неблагоприятни метеорологични условия, включително мокри пътища. Последният модел е Dynapro R213 – многофункционална рали гума с отлично поглъщане на ударите, издръжливост и сцепление на неасфалтирани пътища

За рали Швеция следващия месец Hankook ще предостави зимната гума i*cept SR20. Тя която осигурява най-добро сцепление със заснежени пътища през зимата, както и i*Pike SR10W, оборудвана със специален шип, оптимизиран за хлъзгав лед.

Чрез партньорството си с WRC, Hankookстава една от малкото марки, които подкрепят два от петте основни световни шампионата на ФИА. Корейците са ексклузивен доставчик във Формула Е от започването на ерата Gen3. Споразумението за ексклузивни доставки на гуми за WRC беше подписано в централата на Hankook Technoplex в Южна Корея през ноември 2024 г.

Този крайъгълен камък отразява най-високото ниво на технологията за гуми за моторни спортове на Hankook Tire. Тя е усъвършенствана чрез спонсорство на повече от 70 световни състезания по моторни спортове. Компанията има признание за технологична иновация в Европейския рали шампионат (ERC) на ФИА и FIA Junior ERC. Всичко това демонстрира готовността на Hankook за следващото предизвикателство.

В края на 2023-та стана ясно, че Hankook ще бъде доставчик на гуми в WRC от 2025 г. нататък. Южнокорейският производител спечели конкурса на ФИА и ще наследи Пирели, които напуснаха след края на миналия сезон.

Вече една година Hankook предприе интензивно пътуване за доставка на гуми за WRC, които да отговарят на уникалните и разнообразни изисквания на състезанията там. Тестовете бяха проведени в цяла Европа и в страни като Финландия, Швеция, Франция Гърция и др.

При този щателен подход инженерите на Hankook оценяват представянето на различни повърхности. Продуктите на компанията изминаха над 400 км на лед, над 200 км на снежно-асфалтови повърхности, подобни на тези в рали Монте Карло и над 500 км на чист асфалт и почти 1000 км на чакъл. Всяка повърхност отразява различните предизвикателства, пред които са изправени реалните WRC състезания

Сътрудничеството с производителите на WRC е от основно значение за успеха на програмата. Хюндай, Тойота, М-Спорт Форд и Ситроен изиграха ключова роля в графика на тестовете на Hankook.

„Вече установихме успешно партньорство с Hankook Tire в ERC. Заради това сме много развълнувани, че ще го разширим и във WRC“, каза Йона Зибел „Hankook Tire работи усилено за разработването на гуми, които да отговарят на специалните нужди на WRC. Ние с нетърпение очакваме дебютното им представяне на рали Монте Карло през януари“, добави управляващият директор на WRC Promoter.

Рали Монте Карло ще бъде първият старт след поредната промяна в правилата на клас Рали1. В края на миналата година ФИА обяви премахването на хибридните системи поради високите разходи, свързани с техния ремонт и поддръжка. По този начин автомобилите от топ категория отново ще бъдат изцяло с двигател с вътрешно горене. Леки промени бяха направени по аеродинамиката, за да компенсират липсата на този електрически агрегат.