Мико Хирвонен бе особено ядосан и изнервен след петата отсечка от рали Финландия, в която загуби 15-20 секунди. Битката по етапите в родината му е за стотни от секундата и заради това пилотът на Ситроен се вбеси от случилото се.
Ситуацията стана при второто преминаване на Химос, когато валеше сериозен дъжд. При сутрешното й преодоляване стартът бе нормален – по една кола на всеки две минути. Привечер обаче организаторите промениха реда, за да влязат графиците на телевизиите. Мико се оказа в група, която бе по трасето в най-силния порой.
– Проблемът не бе в самия дъжд, а във факта, че организаторите решиха да разделят борещите се в челото пилоти в различни групи. Това бе сериозна грешка от тяхна страна – те поставиха бизнес интересите си пред спорта и безопасността. Не казвам, че щях да водя в състезанието, ако този епизод не се бе случил, но нямаше да съм четвърти (позицията, на която Хирвонен приключи деня – б.р.). Все пак има още време, ще натисна определено сериозно, за да наваксам – заяви финландецът.
Представянето на Дани Сордо не бе никак добро през първия ден. Той сподели, че не се чувства уверен в бележките си, особено в бързите секции. За сметка на това Крис Мийк не бе далеч от определението изумителен в първия си ден зад волана на WRC кола от много дълго време насам.
– Беше невероятен ден, въпреки че леко се изнервих от спуканата гума във втория етап – призна Мийк. – Една малка грешка ми коства 6-7 секунди. След това бях наистина внимателен и карах по средата на пътя, защото още една спукана гума щеше да ме принуди да спра (нямах повече резервни). Въпреки това записах някои добри времена. Чувствам се чудесно в автомобила – почти като част от него.
Във WRC2 Роберт Кубица върви втори в генералното класиране – след Яри Кетомаа. Полякът бе доволен от представянето си в четвъртък, като се имат предвид променливите условия по трасето.
– В един момент имаше толкова много вода, че ми напомни за Формула 1, където карах без предно стъкло и чистачки! – добави Кубица.