Начало Moto News Yamaha Factory Racing спечели 8-те часа на Сузука

Yamaha Factory Racing спечели 8-те часа на Сузука

94
0

Yamaha Factory Racing Team спечели една от най-престижните надпревари за издръжливост – 8 часа на Сузука. Това бе последен кръг от световния шампионат за издръжливост. Заводският тим на японския производител направи 216 обиколки и финишира на 2:09,052 мин. пред втория екип – Kawasaki Team Green. Третото място зае екипът на F.C.C. TSR Honda. Триото на GMT94 Yamaha – Давид Чека, Майк ди Мелио и Николо Канепа пресече финала на 11-о място и спечели световната титла на ФИМ за 2016-2017. Това е трета титла на френския отбор след 2004 и 2014 г.

Екшън, спектакъл, драми и рекорди, шампиони и препълнени трибуни. С това се характеризира грандиозния финал, на световния шампионат за издръжливост и 40-годишнината от 8-те часа на Сузука. Yamaha Factory Racing Team спечели победата благодарение на пилотите катцуюки Накасуда, Алекс Лоус и Михаел ван дер Марк. Това е трета поредна победа на екипа в състезанието, като така отборът стана втория, след Team Cabin Honda в периода от 2000 до 2002 г. След мощния старт на Леон Хаслам от Kawasaki Team Green, екипът на Yamaha Factory Racing Team и Musashi RT Harc-Pro Honda водиха битка за победата, докато катастрофата на Такаки Накагами прати тима Musashi RT на 4-о място. Така Yamaha Factory Racing Team остана самотен начело и спечели безапелационно състезанието. Екипът измина 216 обиколки със средна скорост 156,99 км/ч. и постанви рекордната обиколка от 2:06,932 мин.

В надпреварата стартира и българският пилот Мартин Чой като част от EKO BMW Motorrad Racing Team, заедно с Карел Ханика и Л. Шмелик. Триото завърши на 47-о място от  общо 57 класирани. Времето на нашия екип е 8.01:13,741 ч., като направиха 190 обиколки, на 25 от победителя. Най-бързата обиколка бе за 2:10,576 мин. Още 8 машини завършиха състезанието, но те бяха извън класирането, тъй като не направиха 75% от обиколките на победителя.

След продължителна битка с F.C.C. TSR Honda, която продължи почти през цялото състезание, пилотът на Kawasaki Team Green – Казуми Ватанабе, чиито съотборници бяха Леон Хаслам и Аслан Шах Вин Камарузаман, излязоха на второ място в самия край на надпреварата. Екипът на F.C.C. TSR Honda – Доминик Агертер, Ранди де Пюние и Джош Хук можеха да завършат на второ място, но в двигателя на мотора се появи огън и Ранди де Пюние, който по това време бе на машината бе принуден да направи кратък питстоп няколко минути преди финала. Така тимът стана 3-и.
На пето място зад Musashi RT Harc-Pro Honda –  Такуми Такахаши, Джак Милър и Такаки Накагами, завърши официалният EWC отбор на YART Yamaha, който направи безупречно състезание с Брук Паркс, Кота Нозане и Марвин Фриц. Австрийският отбор завърши пред японската тежка категория на Honda Dream Racing и Yoshimura Suzuki Motul Racing. Последният се изкачи на 7-о място след като бе доста назад в класирането заради катастрофа в първия час на надпреварата. Така пилотите Силвен Гинтоли, Джош Брукс и Такуя Цуда, спечелиха специалния трофей на EWC Антони Делал.