Ямаха представи разцветката на мотора си за сезон 2023 в MotoGP. Това се случи по време на специална церемония в Джакарта. На нея присъстваха пилотите на марката Фабио Куартараро и Франко Морбидели, както и ръководството на отбора в кралския клас.
Вчера Ямаха представи обновената версия на мотора YZR-M1. Японският производител ще се състезава със същия пилотски състав. Единствената разлика е, че тази година Ямаха ще разполага със само два мотоциклета. Подобно на предишните няколко години, японците ще си партнират с Monster Energy. Компанията за енергийни напитки е титулярният спонсор на заводския екип на марката от 2019 г.
2023 – let’s go, gang! 👊#MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/YbTEahHBGa
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) January 17, 2023
Ямаха преживя един изключително труден сезон 2022. Марката не успя да защити успеха си при пилотите, записан от Фабио Куартараро през 2021 г. Французинът записа само три победи и общо осем подиума. В крайна сметка той успя да финишира втора позиция в крайното класиране. Единствено пред него бе световният шампион Франческо Баная с Дукати.
Същевременно Франко Морбидели иска отново да си върне формата от 2020 г. Италианецът завърши на незавидната 19-та позиция в крайното класиране за 2022 г. Най-доброто му класиране бе седмо място в Индонезия. Това се оказа и единственото финиширане в топ 10 за 28-годишния състезател.
Основният проблем на Ямаха през сезон 2022 бе липсата на достатъчно мощност в двигателя. Японският производител реши да не използва силовия агрегат от 2022 г. заради опасения, свързани с надеждността. На практика Куартараро и Морбидели използваха двигателя от 2021 г.
Ямаха тества силовия агрегат за тази година по време на изпитания на пистите Мизано. Японският производител привлече и бившия кадър от F1 Лука Марморини. Италианският инженер ръководеше отдела за задвижващи системи на Ферари от 2009 до 2014 г.
„Миналата година екипът ни постигна многобройни успехи и се изправи пред конкуренция и предизвикателства от високо ниво. Един от върховете, който се откроява, е удължаването на партньорството ни с Monster Energy Company в Гран при на Каталуния, която в крайна сметка бе спечелена от Фабио. В този момент ние с удоволствие изразихме благодарността си за непрекъснатата подкрепа на Monster Energy. Също така ние се почувствахме развълнувани да погледнем към бъдещето, изследвайки нови възможности. Така ще можем да направим връзката между Ямаха и Monster Energy още по-силна“, сподели директорът на заводския екип на Ямаха в MotoGP Лин Джарвис.
„Тази година навлизаме в единадесетата си година с Monster Energy като наш партньор и в петия си сезон като титулярен спонсор. Този повод заслужаваше нова ливрея и свежо начало. То трябва да съответства на нашата военна насоченост, докато се борим за титлата в MotoGP през 2023 г. Като част от силния глобален алианс между Yamaha и Monster Energy, новият външен вид и усещане ще бъдат възприети и от заводските отбори на Ямаха в MX и Supercross.“
„Благодарни сме и на официалните спонсори, партньори и доставчици на нашите отбори. С голяма част от вече сме установили дългогодишни партньорства. Състезанието на най-високо ниво в мотоциклетните състезания никога не е било по-предизвикателно от предстоящата година. Благодарение на ангажираността и ентусиазма на нашите спонсори можем да се концентрираме върху това да донесем отново трофея у дома. По-пълният състезателен календар и допълнителните спринтови състезания означават, че трябва да бъдем фокусирани, адаптивни и ефективни още от самото начало на тестовете преди старта на сезон 2023 в MotoGP“, добави Джарвис.
Куартараро се надява да бъде готов на 100 % по време на първия старт за новата кампания в Португалия. Пилотът на Ямаха контузи едната си китка след инцидент с мотор за мотокрос.
„Зимната ваканция не протече по план защото си контузих ръката по време на тренировка по мотокрос. Въпреки това родължих да работя без прекъсване. Направих много кардио тренировки, за да съм сигурен, че съм 100% готов за сезон 2023“,сподели Куартараро.
„Контузията на ръката ми e почти възстановена. Чувствам се готов отново да се боря за титлата. Имаме нова камуфлажна ливрея, което е приятна промяна. Харесва ми новият външен вид. Добре беше да направим малко промени. Но по-важното е, че с нетърпение очаквам да започна да карам отново. Много съм любопитен да тествам YZR-M1 2023 в Сепанг. Ще работим усилено този сезон, както правим по принцип. Научихме много през 2022 г. Сега просто искам отново да се боря за титлата. Феновете не спират да ме подкрепят и изпратиха много съобщения през зимата. Вълнувам се да ги видя отново на пистите през този сезон. Гарантирам им, че се забавляваме“, добави състезателят на Ямаха.
„Сега започваме на чисто, с нов облик. Тази година всичко започна от нулата. Вярвам че това е вълнуваща перспектива. Завършихме 2022 г. с подобрено усещане. Сега е важно да свършим добра работа на предстоящите зимни тестове, за да сме готови да започнем сезона през март с първото състезание в Португалия“, заяви Морбидели.
„Този сезон ще нов формат на състезанието, към който ще трябва да свикнат пилотите и отборите. Лично аз виждам като положителна промяна, защото това е нещо, което ще се хареса на феновете. Искам да благодаря на индонезийските фенове за тяхната подкрепа. Техният ентусиазъм ни даде тласък и нямам търпение да започна сезон 2023 по най-добрия възможен начин“, добави пилотът на Ямаха.