Начало Автомобилни новини Японски автомобили на салона в София

Японски автомобили на салона в София

192
0
Honda Civic Type R – премиера на автосалона

От 18 до 27 октомври Интер Експо Център ще бъде домакин на Автомобилния салон София 2024. На него ще можем да видим интересни новости и премиери от Страната на изгряващото слънце.

На софийския автосалон ще бъдат представени изцяло новият всъдеход Toyota Land Cruiser, кросоувърът със 7 места Mazda CX-80, новото Subaru Crosstrek, обновените Nissan Qashqai и Honda HR-V. Посетителите ще видят новата Honda CR-V e:PHEV с възможност за зареждане от контакта, обновеното Suzuki Vitara както и двата нови модела на Lexus – компактния LBX и изцяло електрическият RZ. От леките автомобили впечатляващи премиери ще отпразнуват новата Honda Civic Type R, Toyota Camry и новото Suzuki Swift. Всеки посетител ще може да се докосне до всички най-нови модели на японските марки.

Toyota Land Cruiser

Новият всъдеход с 5 или 7 места е наследник на качествата на оригинала. Повече от 70 години  името Land Cruiser е синоним на здравина, надеждност, издръжливост и способност за справяне с тежки условия. В профил дизайнът е с характерен класически силует с хоризонтални линии. Дължината е 4,92 метра, широчината е 1,98 метра, височината е 1,87 метра, а междуосието е 2,85 метра.  Запазена е здравата конструкция на каросерията върху рама. Това е първият Land Cruiser с електрическо сервоуправление, което осигурява по-плавно и по-директно управление и по-лесна маневреност при всякакви скорости. В България моделът ще бъде представен с 2,8-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност 204 к.с. В съчетание с 8-степенна автоматична трансмисия той му дава силата да тегли прикачени товари до 3500 кг.

Toyota Camry

Другата голяма премиера на щанда на Toyota ще бъде изцяло новият седан Camry. Това е деветото поколение на популярния японски модел, оформен според новата философия на дизайна на Toyota. Предницата се характеризира с тънки фарове с форма на бумеранг, сливащи се с тясна радиаторна решетка. Отзад се открояват нови С-образни задни светлини. Като цяло новото Camry има по-спортен и по-модерен дизайн.

В интериора японците са заложили на новите технологии. Арматурното табло е изцяло преработено. Европейската версия сега идва стандартно с 12,3-инчов дисплей с контролни уреди и 12,3-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система. В България стандартно е включена мултимедийната система Toyota Smart Connect с информация за трафика в реално време. Под капака на новото поколение е монтиран хибриден агрегат. Той се състои от 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, два електромотора и нова литиево-йонна батерия. Системната мощност на хибрида е 230 к.с. Скоростна кутия е автоматична, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,2 секунди. Средният разход на гориво е 4,9 л/100 км. Цените на новата Toyota Camry Hybrid у започват от 79 980 лева.

Mazda CX-80

На автосалона в София премиерата на Mazda ще бъде новият 7-местен флагмански кросоувър CX-80. Произвежда се в Япония. Каросерията е с дължина почти 5 метра, широчина 1,89 метра, височина 1,71 метра, а междуосието е 3,12 метра. Зад стилния екстериор се открива първокласен салон и изящен интериор. Предният панел е с 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система, виртуални уреди и разкошна облицовка от висококачествени материали, като например истинско кленово дърво, напа с фини шевове и хромирани детайли. Аудиосистемата е BOSE.

Купето може да бъде по избор със 7 или с 6 луксозни места Обемът на багажника е 258 литра зад третия ред, 687 литра със сгънат трети ред и 1971 литра със сгънати два реда седалки. Мощният SUV може да тегли ремарке със спирачки с тегло до 2500 кг. Клиентите ще могат да избират между две опции за задвижване. Първата е plug-in хибридът e-Skyactiv PHEV. Той се задвижва от 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател Skyactiv-G в комбинация с електромотор и батерия с капацитет 17,8 кВтч. Системата с обща мощност 327 к.с. ускорява CX-80 от 0 до 100 за 6,8 секунди. Максималната скорост е 195 км/ч; в чисто електрически режим хибридът може да измине до 63 км. Цените за България са от 111 390 лева до 134 590 лева с ДДС. Тъй като CX-80 е в конфигурация 6+1 места, ползва данъчен кредит на нашият пазар.

Вторият вариант е 3,3-литров 6-цилиндров редови турбодизелов агрегат Skyactiv-D с 254 к.с. и 550 Нм с 48-волтов стартер-генератор. Времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч е 8,4 секунди, а максималната скорост е 219 км/ч. Цените за България са от 109 990 лева до 132 990 лева с ДДС. Дизеловият модел също ползва данъчен кредит на нашият пазар. Всички модификации на Mazda CX-80 са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване 4х4 със съединител на предния мост.

Honda HR-V

Фейслифтът на комактния SUV модел HR-V ще дебютира у нас с ново ниво на оборудване. Третата генерация на модела надгражда силните страни, като стилен дизайн, енергийна ефективност, съчетана със съвременни технологии. У нас обновеният модел ще направи премиерата си по време на автомобилния салон в София от 18 до 27 октомври. Обновената Honda HR-V вече има още по-отчетливо изваяна предна броня, с радиаторна решетка с черен декоративен кант в горната си част и  фарове с потъмнени вътрешни части.

Промените в интериора се изразяват в още по-ергономичен дизайн и още по-впечатляващ простор за пътници и багаж спрямо външните размери. На централната конзола има място за удобно безжично зареждане. В кокпита се запазват 7-инчовият дигитален инструментален панел и 9-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Патентованата система на Honda с „вълшебни седалки“ продължава да бъде актуална и в това издание на модела. Изживяването зад волана на Honda HR-V става още по-добро, засилена е структурната здравина на автомобила, а шумът и вибрациите са сведени до минимум. Хибридната система e:HEV остава непроменена, предлагайки съвършен баланс между икономия на горивото, ниски вредни емисии и приемлива динамика. Както и досега, задвижващата система съчетава 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с вътрешно горене с максимална мощност 107 к.с. и електромотор. Сумарнана мощност достига 131 к.с.

Honda Civic Type R

Черешка на тортата при Honda е новият Civic Type R. Това е най-бързият сериен автомобил с предно предаване в света. Неотдавна новата Honda Civic Type R за пореден път завоюва тази титла на прословутата 20,8-километрова Северна отсечка на Нюрбургринг. Тестовите пилоти на Honda постигнаха времето от 7,44:881 минути на „Зеления ад“ въпреки увеличената му през 2019 г. дължина. Новият Civic Type R се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 VTEC Turbo, комбиниран с 6-степенна механична предавателна кутия. Максималната му мощност е 329 к.с. при 6500 об/мин, а максималният въртящ момент достига 420 Нм в интервала 2500–4000 об/мин. Новата Honda Civic Type R спринтира от място до 100 км/ч за 5,4 секунди и развива максимална скорост от 275 км/ч.

Honda CR-V e:PHEV

На автосалона в София ще се състои официалната премиера пред широка публика на новата Honda CR-V e:PHEV. Това е plug-in хибрид с възможност за зареждане на батерията от контакт. Двигателят е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов, с директно впръскване, цикъл на Аткинсън и максимална мощност 148 к.с. Съчетан е с мощен електрически мотор с максимална мощност 184 к.с. Батерията на e:PHEV е с по-голям капацитет – 17,7 кВтч, и с олекотено вградено зарядно устройство. Това увеличено електрическо подпомагане означава, че двигателят може да работи на по-ниски обороти и доста по-безшумно и икономично. Батерията позволява пробег от 81 км само в електрически режим. Съответно стойностите са вече 18 г/км вредни емисии и разход от едва 0,8 л/100 км при напълно заредена батерия. Поради ниския си разход plug-in хибридният вариант има резервоар с обем едва 46,5 литра срещу 57 литра при пълния хибрид. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V се зарежда до 100% само за 2,5 часа. За това спомага мощното зарядното устройство от 6,8 кВт. Цените на автомобила на българския пазар започват от 119 990 лева.

Nissan Qashqai

Посетителите на автосалона ще могат да видят на щандана Nissan радикално обновения Qashqai, както и актуализираните кросоувъри Juke и X-Trail. Като пионер и еталон при кросоувърите, Nissan Qashqai получи фейслифт, който включва цялостно естетическо освежаване, както и значителни технологични актуализации. Философията на промените на Nissan Qashqai е да се запази същността на това, което потребителите харесват и обичат в модела, но и да се засилят силните му страни, както и да се добавят още по-интуитивни технологии. Освен смелите промени във външния дизайн моделът е получил цялостни актуализации на инфо-развлекателната система и свързаните услуги на борда. Към гамата на Qashqai е добавено новото ниво на оборудване във версията N-Design.

В интериора има нови елементи от алкантара върху арматурното табло, вложки на вратите, подлакътниците, капака на централната конзола за съхранение и дори подложки за коленете. Всичко това допринася за подобряване атмосферата и усещането на борда. Сега Qashqai се предлага стандартно с Google Maps, а след като влязат в системата с личния си профил в Google, водачите могат да получат достъп до любимите си места и точки на интерес. Обновеният Nissan Qashqai се предлага с електрифицираното задвижване e-Power със сумарна мощност от 190 к.с. Бензиновият двигател генерира електричество, което се използва за задвижване само на предните колела чрез безстепенна автоматична трансмисия. Новият Nissan Qashqai запазва и 1,3-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с технология мек хибрид и мощност 140 или 160 к.с. По-мощният вариант е оборудван с автоматична трансмисия Xtronic и предлага задвижване на всички колела като опция.

Suzuki Swift

Една от премиерите на автосалона в София е изцяло новото Suzuki Swift, станало още по-икономично със система мек хибрид. Моделът предлага салон за четирима пътници, оборудван с ергономични функции и с нова мултимедийна система с 9-инчов сензорен екран. Тя включва безжична връзка със смартфон както за Apple CarPlay, така и за Android Auto чрез Wi-Fi и USB, гласов асистент, Bluetooth връзка и информация за състоянието на автомобила. За задвижването на новото Suzuki Swift се предлага нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с 12-волтова система мек хибрид и мощност 82 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия или безстепенна автоматична трансмисия CVT. Благодарение на хибридната система новият модел е по-екологичен и впечатлява с много нисък разход на гориво от едва 4,4 л/100 км. Цената на Suzuki Swift, специално за автосалона в София, ще е с отстъпка от 2500 лева, което значи, че първото ниво GL вместо от 36 990 лева, ще започва от 34 490 лева. Офертата ще е валидна както за коли на склад, така и за поръчки.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara остава в играта при компактните SUV модели с пореден фейслифт и изгодна цена. Настоящото поколение се появи преди 10 години и оттогава е претърпяло само една актуализация през 2018 г. Продажбите на Vitara не само че не намаляват, а дори в някои страни се наблюдава засилен интерес към модела. Затова все още няма да се пенсионира, а от Suzuki ще покажат на автосалона още един фейслифт с множество подобрения. Радиаторната решетка в черен пиано лак и заострените фарове изглеждат по-динамични, а предните калници са по-изразително изваяни. Като опция се предлага панорамен плъзгащ се покрив. В средата на таблото е поставен нов 9-инчов сензорен екран на мултимедийната система.

За задвижването на обновената Vitara продължава да се предлага 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов двигател DualJet, свързан с високоефективна хибридна система Full Hybrid. Сумарната мощност е 116 к.с.; задвижването е съчетано с 6-степенна автоматизирана скоростна кутия. Обновената Vitara се предлага опционално с 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 129 к.с., комбиниран с 48-волтова система мек хибрид и с 6-степенна механична скоростна кутия. И двата варианта се предлагат като опция със задвижване на всички колела 4х4.

По време на автосалона в София обновената Vitara ще се предлага с отстъпки до 14%, което прави до 8000 лева. С тази отстъпка цената на версията с предно предаване GL ще бъде 43 900 лева с ДДС с включен цвят металик. Версиите 4х4 ще са с отстъпка до 10%, така че вариантът с механична скоростна кутия ще струва 52 100 лева с цвят металик. Основно предимство на Suzuki Vitara e богато оборудваното първо ниво, което реално вече предлага всичко необходимо за кола от малкия клас.

Suzuki S-Cross

Почитателите на Suzuki ще могат да видят на автосалона в София също и модела S-Cross с 9-инчов дисплей и безключов достъп от първо ниво. Системите за сигурност включват мониторинг на водача. За Suzuki S-Cross ще има отстъпки до 14%, което прави до 8500 лева, а версиите 4х4 ще са с отстъпка до 10%. Специални цени ще има и за моделите Swace и Across. За хибридното комби Swace, близнак на Toyota Corolla, ще има оферта 3 в 1 с бонуси за над 9000 лева, валидна само за коли на склад. Офертата включва отстъпка от цената в размер на 8000 лева, 1000 лева за гориво и подарък продуктова такса от 140 лева. Така всеки посетител може да стане собственик на Suzuki Swace само срещу 53 990 лева.

Subaru Crosstrek

Премиерата на щанда на Subaru ще бъде новият Crosstrek, който запазва задвижването на всички колела 4х4. Новият Crosstrek всъщност е четвърто поколение на модела Subaru XV, но сега идва с друго име за Европа. Crosstrek е комбинация от думите crossover – класа към който принадлежи моделът, и trekking. Съчетанието подсказва свободата и възможността с него да се отиде навсякъде. Малко по-голям е от своя предшественик – дължината му е 4,50 метра, широчината е 1,80 метра, а височината – 1,60 метра. Междуосието му е 2,67 метра, а пътният просвет достига 22 см.

Концепцията на модела не се е променила, а дизайнът му е останал разпознаваем. Най-забележимата новост в интериора на Subaru Crosstrek несъмнено е големият 11,6-инчов сензорен централен екран във вид на таблет. Менюто на мултимедийната система е просто и ясно, а шрифтът е голям. Има и интересни функции, като можете например да видите температурата на маслото или до каква степен е натиснат педалът на газта.

Под предния капак има 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател e-Boxer с директно впръскване, съчетан с електромотор в автоматичната трансмисия Lineartronic CVT. Двигателят развива   136 к.с., а въртящият момент от 182 Нм се постига при 4000 об./мин. Ускорението от място до 100 км/ч за е за 10,8 секунди, максималната скорост е почти 200 км/ч. Симетричното задвижване на всички колела и приличният пътен просвет от 220 мм осигуряват безопасност и проходимост при всякакви метеорологични условия. Системата за активно векторно управление на въртящия момент предлага подобрена маневреност и поведение в завои. Моделът е оборудван със специален офроуд режим X-Mode, който се допълва от режими за сняг и кал (Snow/Dirt и Deep Snow/Mud. Цените започват от 72 700 лева за ниво Style, 75 700 лева за Style Extra и достигат до 81 100 лева за ниво Premium, плюс 990 лева за боя перла или металик.

Lexus LBX

LBX е най-компактният досега модел на Lexus и посетителите на салона в София ще могат да го видят. Новият кросоувър е базиран на модулната платформа GA-B, която е използвана при модела Toyota Yaris Cross. Дължината на Lexus LBX е едва 4,19 метра, широчината е 1,83 метра, височината е 1,55 метра, а междуосието е 2,58 метра. С него японската марка ще разшири присъствието си на нови пазари. Моделът използва съвременни идеи в дизайна и технологиите, като същевременно запазва характерните черти на Lexus като изработка с много високо качество и прословутото японско гостоприемство. Интериорът на новия Lexus LBX е издължан в стила на по-големите модели на марката. Пред водача е поставен 12,3-инчов виртуален инструментален панел, а в средата на таблото е позициониран 9,8-инчов таблет с мултимедийна система.

Седалките са тапицирани с изкуствена или естествена кожа според оборудването. Новият Lexus LBX се предлага само с хибридно задвижване, което включва 1,5-литров атмосферен 3-цилиндров бензинов двигател и биполярна никел-металхидридна батерия. Максималната мощност на хибридната система е 136 к.с. с максимален въртящ момент от 185 Нм, който се предава на колелата чрез автоматична трансмисия CVT. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди. Базовата версия на Lexus LBX с предно предаване има полунезависимо задно окачване и тежи 1280 кг. Във версията със задвижване на всички колела чрез системата E-Four с отделен електромотор на задния мост отзад е монтирано независимо окачване и мощността на хибридната система не се променя. Цената на новия Lexus LBX у нас започва от 66 590 лева.

Lexus RZ 450e

Новият Lexus RZ 450e е първият изцяло електрически SUV на марката. Той използва т.нар. модули е-Axle, състоящи се от двигател, трансмисия и електронно контролно устройство, разположени между задвижващите колела. При Lexus RZ 450e тези модули са налице отпред и отзад и работят в съчетание със системата за управление на задвижването на всички колела Direct4. Тя регулира поведението на автомобила, сцеплението и разпределението на мощността според условията на шофиране.

Предният електромотор с 204 к.с. и задният със 150 к.с., осигуряват системна мощност от 313 к.с. Lexus RZ 450e използва литиево-йонна батерия с общ капацитет от 71,4 кВтч. Тя е разположена изцяло под кабината и е неразделна част от платформата. Нейната позиция също допринася за ниския център на тежестта на автомобила. Lexus RZ 450e има консумация под 18 кВтч на 100 км, което му осигурява пробег от 400 км. Цената му у нас започва от 142 900 лева. Има и вариант само с един електромотор – Lexus RZ 300e, който струва 119 900 лева.