Начало MotoGP News Забавянето на старта в Остин предизвика редица обърквания и гневни реакции

Забавянето на старта в Остин предизвика редица обърквания и гневни реакции

MotoGP в Остин
снимка, Мишлен

Снощният старт от MotoGP на пистата в Остин беше изпълнен с драми. Най-голямата от тях беше свързана със забавеното начало на надпреварата заради дъжда. Това предизвика известен хаос и накара някои пилоти да изтичат до бокса. В крайна сметка надпреварата се проведе, но цялото това объркване ядоса някои отбори и пилоти.

Стартът на основното състезание в Остин трябваше да започне в 14 часа местно време (22:00 часа българско). Но броени минути преди започване на официалната процедура на пистата започна да вали силен дъжд. Това предизвика сериозно объркване сред пилотите и екипите

Рейс контролът обяви, че състезанието ще се проведе на мокра писта. Малко преди загряващата обиколка беше развят червен флаг. Малко преди това Марк Маркес изостави своя мотоциклет, подготвен за мокро, за да премине към такъв с настройки за сухо в бокса.

Маркес беше последван от девет свои колеги, включително Франческо Баная. Всичко това създаде сериозна бъркотия заради големия брой хора, които тичаха в бокса и липсата на пилоти на стартовата решетка.

Според правилата, пилотите трябва да потеглят от бокса, ако напуснат стартовата решетка преди старта на дадена надпревара.

„В интерес на безопасността, когато повече от 10 пилоти ще стартират състезанието от изхода на питлейна, стартът ще бъде отложен и ще се проведе нова стартова процедура.“

Но тъй като загряващата обиколка все още не е започнала, правилата се тълкуват по следния начин: „Започвате загряващата обиколка от питлейна, заемате позицията си на стартовата решетка в квалификацията и изтърпяване наказание преминаване през бокса по време на състезанието.“

Всичко това означава, че MotoGP пилотите ще изтърпят наказание, само напуснат стартовата решетка след загряващата обиколка. Но тъй като те го направиха преди това, рейс контролът реши да не налага никакви наказания.

Според информация на Моторспорт, този хаос е предизвикал значително напрежение и разногласия в сградата на рейс контрола. Това в крайна сметка е довело до червен флаг от съображения за сигурност, който е анулирал всичко, случило се до този момент, включително и всички възможни наказания за виновниците за цялото объркване.

„Поискахме забавяне, а след това и бърза процедура за рестартиране поради съображения за безопасност. Като се има предвид броят на пилотите, мотоциклетите и персонала в питлейна, беше невъзможно да започне загряващата обиколка“, заяви рейс директорът Майк Уеб.

„Рестартирането на процедурата беше най-безопасният начин да реагираме на безпрецедентната ситуация. Ще анализираме обстоятелствата заедно с отборите и ще преразгледаме правилата.“

Междувременно Маркес разкри причините за решението си да изтича до бокса за смяна на мотоциклета

„Опитах се да накарам другите да ме последват и това се получи. Знаех, че ако повече от 10 състезатели ме копират, стартът ще бъде прекъснат. Точно това и се случи“, коментира Маркес. Испанецът водеше в първите няколко тура от Гран при на Америка. За нещастие пилотът на Дукати катастрофира след преминаване по мокър бордюр на трасето. Макар първоначално да се върна в състезанието, Маркес в крайна сметка се оттегли заради поражения по своя мотор.

Победителят в състезанието Франческо Баная призна, че се е страхувал от наказание.

„Веднага щом започнах да бягам, се надявах, че много пилоти ще ме последват. Казах си, че ако сме само двама-трима, може да има някакво наказание.“

„Но след това от видях на големия екран, че много пилоти ме следват. Затова си казах: „те няма да имат достатъчно време, за да отстранят моторите от решетката, така че няма да има наказание. Тази конкретна ситуация не е никак ясна в правилника“, каза пилотът на Дукати.

Алекс Маркес също се възползва от забавянето и смени своя мотор. Въпреки това той но смята, че всичко това не е било честно спрямо останалите пилоти на стартовата решетка. Според него правилата трябва да бъдат много по-ясни в бъдеще.

„Мисля, че за всички това беше истински хаос“, каза Алекс Маркес. „Нуждаем се от ясно правило. Както каза Пеко, то не е много ясно. Аз дори не знаех, че това е възможно. Просто следвах другите момчета. Затова трябва да бъдем по-ясни.“

„Ако са отложили старта само заради хаоса, това не е правилният начин да го правят. Ако това е в правилника  и можеш да го направиш, те трябва да го направят и трябва да се организират по-добре. Не е честно някой да рискува [с избора на гуми на стартовата решетка], а след това те да направят отлагане на старта. Представете си, ако бях със сликове на стартовата решетка. Не беше честно. Всичко трябва да е по-ясно“, добави пилотът на Грезини.

Най-големи губещи от цялата ситуация на пистата в Остин се оказаха представителите на КТМ Енеа Бастианини и Брад Байндър, както и Ай Огура от тима на Тракхаус Априлия. Те поеха риск и потеглиха със сликове. За нещастие, забавянето на старта беше в техен ущърб, тъй като в противен случай щяха да имат сериозно предимство спрямо съперниците си

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MotoGP™ (@motogp)

Драмите в Остин започнаха още преди стартовата процедура. Автомобилът за сигурност катастрофира по време на инспекцията на трасето. Кадрите в социалните мрежи показват поражения по предната част на модела на БМВ, който се използва от световния шампионат по мотоциклетизъм.