Начало Избрани Зак Браун: Докато някой не каже на Макс, че това, което върши,...

Зак Браун: Докато някой не каже на Макс, че това, което върши, е извън правилата, ще продължи да кара така

6423
0
Зак Браун
Зак Браун; снимка: Макларън

Ландо Норис може да се е разбрал с Макс Верстапен относно удара помежду им по време на Гран при на Австрия миналия уикенд, но Зак Браун не изостави темата.

„Очевидно е, че имаме някои опасения относно случилото си миналия уикенд. С Андреа [Стела] ще се погрижим за това, така че правилата да се прилагат с постоянство. Ландо знае колко е трудно на пистата и трябва сам да се изведе в такава позиция, че това да не се повтаря. Но според мен отговорността е върху стюардите, които трябва да са по-постоянни в прилагането на регламента“, заяви главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг.

„Докато някой не каже на Макс, че това, което върши, е извън правилата – и аз не укорявам Макс, той кара на лимита, световен шампион е – и че това, което прави, е некоректно, не бих очаквал да кара по различен начин. Трябва ни повече постоянство по отношение решенията на стюардите“, продължи Зак Браун

„Според мен Антъни Дейвидсън свърши фантастична работа по отношение на демонстрацията какво е движение при спиране. Ако това бе отбелязано по-рано, то тогава може би нямаше да се стигне до инцидента. След неколкократно такова мърдане трябва да има предупредителен флаг и в крайна сметка наказание. Така вероятно нямаше да се стигне до в крайна сметка лекото сбутване, което имаше толкова големи последствия“, каза още Зак Браун.

„Битката беше епична – двубой между двама от най-добрите пилоти във Формула 1. Беше вълнуваща за феновете, за всички в F1. Според мен беше въпрос на време да се стигне до директна борба помежду им. В крайна сметка мисля, че и от ФИА са съгласни да се инвестира повече в стюардите, за да се постигне по-голямо постоянство при отсъжданията. За мен практиката да има временни стюарди е неправилна. Това е много трудна, сложна работа. И според мен в миналото състезание те пропуснаха някои неща“, добави CEO-то на Макларън Рейсинг.

„Разочарован съм също така, че ръководството на такъв невероятен отбор като Ред Бул почти окуражава Макс. Ако слушате радиото и какво му казват… Всички на питуола имаме отговорност да казваме на пилотите си какво може и какво не по време на състезание.“

„Трябва да уважаваме правилата, тъй като виждаме липса на респект, било то към финансовия или спортен регламент. Необходимо е да направляваме пилотите си кое е правилно и кое грешно. Мисля, че инцидентът можеше да бъде избегнат ако питуолът или стюардите бяха подчертали какво е позволено“, каза още Зак Браун.