Йохан Зарко каза, че екстремната жега и физическото натоварване по време на Гран при на Германия в MotoGP са направили последните обиколки „кошмарни.“ Пилотът на Прамак Дукати завърши на втора позиция зад победителя Фабио Куартарарo и бе най-бързия състезател, който караше мотор на италианския производител.
Дръзкото изпреварване на Алейш Еспаргаро от Априлия на завой номер 11 във втората обиколка се оказа „важен момент“ за надеждите на Зарко за подиум. Французинът смяташе, че стратегията му с твърди гуми ще му позволи в крайна сметка да изпревари Куартараро.
В крайна сметка Зарко изостана с почти пет секунди от Куартараро до развяването на карирания флаг. Състезателят на Прамак Дукати призна, че е страдал много в последните обиколки заради огромната жега на пистата Заксенринг.
„Стартът от трето място беше предимство. Съсредоточих върху това да направя добро потегляне“, обясни Зарко.
„Знаех, че е необходимо да стартирам добре, за да заема челна позиция. Фабио и Пеко имаха имат по-добро темпоо т мен. Още в първата обиколка видях, че са малко по-бързи, докато аз бях зад Алейш.“
„Не исках да изпускам тази възможност, затова изпреварих пилота на Априлия. Това беше важен момент в състезанието и ми помогна да съм на подиума.“
„След катастрофата на Пеко бях точно на една секунда зад Фабио. Наистина направих всичко възможно да го следвам и да го настигна, защото знаех, че той е със средно твърда задна гума, а аз- с твърда.“
„Така че може би щях да имам предимство. Но след средата на състезанието сцеплението вече беше трудно за мен, докато Фабио беше толкова постоянен.“
„И така, губех време от него. Oт друга страна, опитът да го следвам ми помогна да натрупам голяма преднина.“
„Последните обиколки в Германия бяха кошмарни заради екстремната жега. Имах огромни затруднения да контролирам мотоциклета. Въпреки всички успях да се справя добре.“
Зарко обясни, че все още му се налага да се „бори“ с мотора на Дукати в състезанията. Това е направило надпреварата в Германия изключително физическа за него.
„В момента всички състезания са доста трудни, защото мога да съм бърз с Дукати, но не мога да съм супер спокоен и да се наслаждавам на всеки момент“, добави Зарко.
„Трябва да се боря с мотора. За щастие съм достатъчно бърз. Ако успея да го направя по-лесно, ще ми бъде много по-добре във всички състезания.“
„Имах много проблеми в Германия заради многото леви завой. След края на надпреварата имах боли в левия крак, както и в рамото. Имаше момент, в който изгубих част от силата си. Това усложнява ситуацията много повече, отколкото може да си представите.“
Ready for the next round 🌶 pic.twitter.com/HhH2AkVOG1
— Prima Pramac Racing MotoGP (@pramacracing) June 21, 2022