Съвременният, диктуващ модните тенденции концептуален модел Opel Monza ще отбележи своята световна премиера на автомобилния салон IAA във Франкфурт, който ще се проведе от 12 до 22 септември 2013 г. Той ще бъде изложен на щанда на марката Opel в палата 8 и ще демонстрира всичко онова, което хората могат да очакват от автомобилната компания от Рюселсхайм в близко и по-далечно бъдеще. Eнергийната ефективност и връзките с останалия свят и с глобалната мрежа са двете основни теми, които заемат приоритетно място в списъка от задачи на развойните инженери при разработката на следващото поколение модели на Opel. Tези ключови белези намират и своето визуално изражение в еволюцията на стилистичната философия на марката Opel, съчетава пластична артистичност и германска прецизност и при която основните контури на каросерията вече внушават по-силно усещене за гъвкава атлетичност, отколкото за чиста мускулна мощ.
– Концептуалният модел Monza отразява нашето виждане за бъдещето на марката Opel в неговата най-чиста форма – споделя изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман. – Едновременно с това той продължава дългите и богати традиции на Opel в представянето на авангардни концептуални автомобили на изложението IAA. В крайна сметка не бива да се забравя, че именно Opel бе първият европейски автомобилен производител, който създаде своя собствена концептуална студия и я представи пред публиката на изложението IAA във Франкфурт през 1965 г.
Сред всички европейски автомобилни компании, марката Opel има най-дълги традиции в представянето на концептуални модели, демонстриращи футуристични и новаторски идеи на автомобилното изложение във Франкфурт. Не на всяко издание на IAA са показвани нови концептуални модели на Opel, но много от тях са изиграли ролята на важни, крайъгълни камъни в развитието, предсказвайки появата на нови тенденции в индустрията. Представяме ви кратък преглед на най-важните концептуални автомобили на марката Opel, отбелязали своята премиера на автомобилното изложение IAA във Франкфурт през последните пет десетилетия.
Първият по рода си концептуален автомобил в света е създаден от GM, чиято дъщерна компания е Opel. През далечната 1938 г. специалистите на GM Design създават модела Buick “Y-Job” – превозно средство, което не е замислено и предназначено за серийно производство, а по-скоро като форма за демонстрация на нови технологии и стилистични идеи. Opel на свой ред се превръща в първата автомобилна компания, която демонстрира своята новаторска енергия с концептуален автомобил, създаден в нейното собствено стилистично студио – до този момент в Европа разработки с футуристичен дизайн са представяни само от специализираните каросерийни фирми. Става дума за модела Experimental GT, който отбелязва своята премиера на автомобилното изложение IAA във Франкфурт през 1965 г. Моделът Opel Experimental GT отразява авангардната концепция за достъпен автомобил-мечта с подчертано спортен дух. Концепцията се радва на въодушевен прием от страна на пресата и посетителите на изложението и само три години по-късно концепцията е претворена в действителността – моделът Opel GT от 1968 година е първият по рода си европейски концептуален автомобил, който влиза в серийно производство и се превръща в пример за подражание в цялата автомобилна индустрия.
Концептуалните автомобили на марката Opel от 60-те години на миналия век са толкова успешни, че няколко години по-късно и останалите европейски автомобилни производители започват да създават и да представят пред публика свои концептуални разработки.
Следвайки непрестанния стремеж на автомобилната компания за повишаване на енергийната ефективност и по-екологични режими на движение, последните концептуални разработки на марката Opel са изключително сълно съсредоточени и върху темата за електрическата мобилност.
Последната глава от досегашната хронология на концептуалните модели на Opel, представени на IAA е моделът RAK e, дебютирал през 2011 г. Експерименталният автомобил с интелигентна олекотена конструкция демонстрира нагледно как с минимален разход на енергия и в прекрасна, привлекателна стилистична форма, електрическата мобилност може да бъде направена достъпна и възможна дори за млади водачи на възраст само 16 години.