Начало Автомобилни новини Звезди на Пебъл Бийч: Tuthill GT One

Звезди на Пебъл Бийч: Tuthill GT One

801
0
Tuthill GT One

Британската фирма Tuthill представи на Автомобилната седмица в Монтерей  модела GT One. Малко преди това специалистите по рестомод на Porsche предизвикаха вълнение в интернет с новото си творение.

Потребителят „lfn1993“ ускори пулса на феновете на спортните автомобили, като публикува в платформата Reddit една снимка. На нея се вижда как на летището в Лос Анджелис товарят на ремарке спортен автомобил. Пропорциите показваха известна близост с марката Porsche. Slantnose или flat-body (плоска каросерия) и GT1 road-going version (шосейна версия) бяха първите понятия, изскочили в паметта на любителите. Близостта до Автомобилната седмица в Монтерей, Калифорния, също подхранваше слуховете. Именно там тайната най-накрая беше разкрита. Tuthill, специализирани в рестомод* на Porsche, бяха изпратили с въздушна поща от Великобритания до Калифорния последното си творение: GT One.

Не само името на спортния автомобил го прави подобен на легендарното Porsche 911 GT1 от средата на 90-те години. Хората от Щутгарт го създават като състезателен прототип за GT шампионата на FIA и 24-те часа на Льо Ман. Навремето за целите на хомологацията са построени и малък брой шосейни екземпляри, които Tuthill цитира при своя GT One. Издълженият силует с големи надвеси отпред и отзад кара феновете да си представят 911 GT1, летящ по традиционното френско трасе. Точно там състезателният автомобил печели общата победа в класическата надпревара за издръжливост през 1998 г. Така той отбелязва най-големия си успех в моторните спортове.

 

Дизайн

Допълнителните детайли, създадени от дизайнера от Лос Анджелис Флориан Флатау, превръщат Tuthill GT One в израз на почит към GT1, без да копират напълно оригинала. Такива са например широките предни мигачи, доста полегатите фарове или отворите за въздух в предния капак.

Единствено мощното задно крило на някогашното Porsche 911 GT1 е пропуснато в сертифицираното за движение по пътищата ново издание. Въпреки това от Tuthill възнамеряват в бъдеще да предложат допълнителен аеродинамичен пакет за пилотиране на писта. Широката и дълга каросерия на Tuthill GT One е изработена изцяло от въглеродни влакна. Това е причината спортният автомобил да тежи само 1200 кг. При необходимост от обслужване или ремонт цялата предна или задна част може да се повдига напред или назад, точно както при истински състезателен автомобил.

Задвижване

Tuthill е известен с това, че трансформира шестцилиндровите боксери на Porsche в особено високооборотни двигатели. За GT One британците предвиждат четирилитрова версия, която да генерира над 500 или повече от 600 к.с. Точната мощност зависи от това дали клиентът ще избере двигател с атмосферно или с принудително пълнене. Следва изпускателна система, изработена от инконел, с две дебели колкото юмрук крайни тръби, излизащи от каросерията над дифузора.

Динамика на пътя и спирачки

Както и при историческия модел, задвижващият агрегат на Tuthill GT One е интегриран в шасито не отзад, а централно. Зад него е скоростната кутия. Силовото предаване се осигурява или от механична, или от седемстепенна трансмисия с два съединителя. При ходовата част Tuthill залага на двойка носачи на колело и на двата моста. Спирачната система работи с карбон-керамични дискове и специално произведени спирачни апарати. Заради аеродинамично оптимизираните и поради това почти напълно затворени джанти стоперите почти не се виждат. Michelin доставя подходящите гуми – те са от модела Pilot Sport 4S.

Интериор

Вътрешността на Tuthill GT One е по-луксозна, отколкото предполага външният дизайн. Това се дължи и на факта, че отговарящата на изискванията на ФИА клетка за защита при преобръщане не се вижда, тъй като е напълно интегрирана в каросерията. В шоукара от Монтерей има много светли повърхности. Спортният волан с маркировка на дванайсет часа, арматурното табло и информационният дисплей за водача са черни.

Пазарна премиера и цена

GT One е създаден по инициатива на филмовия продуцент, колекционер на автомобили и клиент на Tuthill Елиът Рос. Ще бъдат произведени максимум 22 екземпляра, като за изработката на всеки са необходими 3500 часа труд. Няма да има два еднакви автомобила, тъй като всеки GT One се изработва по индивидуални изисквания на клиента и следователно е уникален. Съответно висока вероятно ще бъде и цената, която британската компания все още не е съобщила официално.

 

*Рестомод (restomod) е термин, използван първоначално в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на рестомода е телевизионната звезда Джей Лено.