След бавното и спънато трасе в Сингапур, Формула 1 отива на съвсем различна писта в края на тази седмица – Сузука. Японското трасе предлага серия от бързи завои и две доста дълги прави, което налага и съвсем различен тип гуми за уикенда, които са и най-твърдите възможни – медиум и хард. Изборът е продиктуван от голямото натоварване, на което са подложени гумите странично в серията S-образни завои в първи сектор, и в ултрабързия 130R, който се взема с над 300 км/ч, в сектор 3 в края на обиколката. Въпросните участъци водят до значително покачване на температурата и по-бързо износване. Надлъжно обаче товарът върху гумите е сравнително малък, тъй като резките ускорения и спирания са сравнително малко.
Заради променливото време и честите дъждове по това време на годината, можем да видим и употребата на интермедия и гумите за напълно мокро. Миналата година надпреварата се проведе изцяло на мокра писта, а след това беше прекратена по-рано заради ужасяващата катастрофа на Жул Бинаки, която няколко месеца по-късно се оказа и фатална.
„Сузука е една от най-агресивните писти, които имаме в календара по отношение на гумите, коментира спортният шеф на Пирели Пол Хембри. – Тя е като Спа и Силвърстоун. През последните години имаше няколко преасфалтирания, които отнеха малко от грапавостта на асфалта, но това не намалява цялостното предизвикателство. Не е необичайно да имаме и екстремно време в Япония – много мокро или драматично горещо. Виждали сме и двете през годините, както и много различни условия между тези двете. Затова пистата е много тежка като цяло. Пилотите обаче обичат да карат на нея и по време на уикенда, имаме привилегията да срещнем някои от най-страстните и верни фенове по света. Те имат ключова роля за това Сузука да бъде толкова специална.”
През миналата година заради дъждовното състезание не можахме да видим какви са стратегиите за състезанието с новите по-твърди спецификации на Пирели за новите тогава коли с турбомотори. Затова за тази година оптималната тактика е една сериозна загадка, но се очаква тя да бъде с поне 2 спирания в бокса за смяна на гуми. Някои отбори биха могли да опитат и с 3, като пилотите трябва да дават пълна газ, без да пазят особено гумите.