След последните трагични случай в моторните спортове все по-усилено се налага мнението, че закритите кокпити вероятно са решението за тези сериозни проблеми. Джъстин Уилсън, Жул Бианки и младият Хенри Съртис загинаха заради настоящата архитектура на колите. Именно заради това ФИА форсира своите планове и тестове на различни алтернативи. Очаква се съвсем скоро да започнат изпитанията на решение, чиято роля ще е да предпазва главите на пилотите.
Според различни източници през септември предстоят тестовете на два от предложените варианти, като сред тях не е подобието на пилотска кабина, което според мнозина е пътят за по-голяма сигурност в моторните спортове.
„Ние работим от години върху редица решения, като някои се очертават като по-успешни от други“, обясни Чарли Уайтинг наскоро в разговор с колеги от Аутоспорт. „Имаме две решения, които се открояват пред останалите.“
Първото идва от Мерцедес.
„То не позволява пилотът да е захлупен напълно“, обяснява Уайтинг. „Става дума за конструкция, която представлява дъга завършваща на височината на еърбокса и започваща от стените на кокпита. Други възможности са обгръщането на кокпита със прозрачна стена, която не позволява части от пострадали коли да ударят каската на пилота, но в същото време не пречат на видимостта. Идеята е да се постави под такъв ъгъл, че да не пречи по никакъв начин.“
По време на изпитанията се очаква използваните манекени, заместващи пилота да бъдат обстрелвани с най-различни предмети. Като се започне от цяло гума заедно с джантата и се стигне до различни по големина и тежест отломки. Уайтинг признава, че работата по този проект е изключително трудна, заради многото наложителни изследвания и дългото време за развитие. Въпреки това той вярва, че проектът ще завърши с успех.
„Виждам деня, в който това ще се случи“, показва вярата си Уайтинг. „Един ден ще се появи решение, което ще намали значително рисковете от наранявания за пилотите. Това няма да е решение наподобяващо пилотската кабина изтребител. Разгледахме подобен вариант, но недостатъците бяха значително повече от предимствата.“
Основният проблем е затрудненото изваждане на пилота, което може да стане причина за смъртен случай. Деформираният купол може да се превърне в смъртоносен капан, когато минутите са решаващи за спасяването на човешки живот.
„Съмнявам се, че можем да разработим защита срещу летящи срещу теб отломки, която да е толкова добра, колкото е тази при изтребителите“, продължава Уайтинг. „Но при всички случаи трябва нещо да направим, дори да е нещо, което не дава 100% защита при всички възможни инциденти.“