BMW представя една особено модерна и технологично напредничава форма на лукса в автомобила. При въвеждането на пазара на новото BMW Серия 7 през пролетта на 2019 година стартират и всеобхватно модернизираните Plug-in хибридни модели на луксозната лимузина.
Те комбинират спортния дух, комфортът при пътуване и уютната атмосфера на върховите модели на марката с особено висока ефективност и възможността за чисто електрическо, почти безшумно изживяване при шофиране с нулеви локални емисии.
Насоченото към бъдещето изживяване при шофиране в луксозния сегмент се предлага в три варианта. Като BMW 745e, като дългата версия BMW 745Le и като BMW 745Le xDrive с удължено междуосие. И с интелигентно задвижване на четирите колела.
Plug-in хибридната система вече включва редови шестцилиндров бензинов двигател, както и модернизирана високоволтова батерия с увеличен капацитет. Напредъкът спрямо предишните модели се изразява в повишените мощност и въртящ момент. Както и по-добрите данни за електрическия пробег, разхода на гориво и СО2 емисиите.
С новата задвижваща технология BMW 745e, BMW 745Le и BMW 745Le xDrive повече от всякога демонстрират типичния за луксозните лимузини характер. Plug-in хибридната система включва специфично адаптиран за модела редови шестцилиндров бензинов двигател от актуалното семейство агрегати на BMW EfficientDynamics, който развива максимална мощност от 210 кВт/ 286 к.с. с неподражаема пъргавина и спокоен ход, електромотор с номинална мощност от 83 кВт/ 113 к.с. и номинален въртящ момент от 265 Нм, както и литиево-йонна батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки и увеличен капацитет.
Чрез интелигентно управление на енергията модернизираната управляваща електроника осигурява прецизно взаимодействие на двата компонента на задвижването при активно предвиждане за ефективно разпределение на дяловете на електрическото шофиране за онези отсечки от пътуването, които трябва да бъдат изминати с нулеви емисии.
При това осезаемото и особено спонтанно повишение на динамиката благодарение на електрическия Boost е комбинирано с подобряване на ефективността от електрическия Assist.
В режим SPORT на разположение е системна мощност от 290 кВт/ 394 к.с. За особено мощни ускорение може да бъде ползван и максималният системен въртящ момент от до 600 Нм.
Новата задвижваща система осигурява оптимизирано ускорение на новите Plug-in хибридни модели на новото BMW Серия 7. Новото BMW 745e ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2, а новото BMW7 45Le за 5,3 сек. Новото BMW 745Le xDrive ускорява от място до 100 км/ч за 5,1 сек. Максималната скорост и на трите модела е електронно ограничена до 250 км/ч.
Новата високоволтова батерия за Plug-in хибридните модели на BMW Серия 7 е с увеличен до 12,9 кВтч бруто енергиен капацитет. Повишеният капацитет осигурява предпоставките за допълнително разширяване на дела на чисто електрическото и почти безшумно шофиране с нулеви локални емисии, и то значително отвъд границите на градската мобилност.
В режим на шофиране HYBRID новото BMW 745e, новото BMW 745Le и новото BMW 745Le xDrive могат да се движат чисто електрически със скорост до 110 км/ч. Това е с 20 км/ч по-бързо от предишните модели. Двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост или при по-интензивно натоварване. В режим ELECTRIC е възможна скорост до 140 км/ч само с мощността на електромотора.
Електрическият пробег на новото BMW 745e е от 54 до 58 км, новото BMW 745Le може да измине от 52 до 55 км. Електрическият пробег на новото BMW 745Le xDrive е от 50 до 54 км. Оптимизирани са и разходът на гориво и емисиите на луксозните лимузини с Plug-in хибридно задвижване.
Средният разход на гориво на новото BMW 745e е от 2,3 до 2,1 л/ 100 км, средният разход на електроенергия е от 15,6 до 15,1 кВтч/100 км при СО2 емисии от 52 до 48 г/ км.
Съответните стойности на новото BMW 745Le са от 2,3 до 2,2 л/ 100 км, от 15,7 до 15,6 кВтч/100 км при СО2 емисии от 53 до 50 г/ км, а за новото BMW 745Le xDrive – от 2,6 до 2,3 л/ 100 км, от 16,3 до 15,8 кВтч/100 км при СО2 емисии от 59 до 52 г/ км. Електромоторът на Plug-in хибридните модели е интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic.
Във фазите на спиране и движение по инерция той поема функцията на генератор и чрез рекуперация съхранява енергията във високоволтовата батерия. Тя служи и за захранване на бордовата мрежа. Освен това нейната енергия може да бъде ползвана и за захранване на серийната стационарна климатизация.
Високоволтовата батерия е разположена под задните седалки, а резервоарът с вместимост 46 литра – над задната ос. Това осигурява съвсем незначително намаляване на вместимостта на багажника на Plug-in хибридните модели. Освен това вместимостта на багажника от 420 литра в зависимост от нуждите може да бъде увеличена с помощта на серийната, сгъваема в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.
Там на разположение на водача са режимите на управление SPORT за особено динамични шофиране и ADAPTIVE за настройки. Те са ориентирани към стила на шофиране и ситуацията на пътя, както и трите режима на работа HYBRID, ELECTRIC и BATTERY CONTROL. Стандартната настройка е режимът HYBRID, който активира оптимизирано взаимодействие на двигателя с вътрешно горене и електромотора. Чрез двукратно натискане на бутона HYBRID се активира режимът HYBRID ECO PRO, който е вариант с оптимизирана ефективност.
Този режим подпомага шофирането с понижен разход на гориво. За това допринася и функцията Безмоторно движение във фазите на движение по инерция.
Електрическият Boost се активира само при кик-даун. Чрез менюто на iDrive като стандартна настройка може да бъде избран и режимът ELECTRIC. Той е предвиден за чисто електрическо шофиране.
За акустичната защита на пешеходците при електрическо шофиране чрез системата от високоговорители се генерира неподражаем, създаден специално за електрифицираните модели на BMW звук. При ниски скорости звуковата картина излъчва акустично присъствие, без да се отразява на акустичния комфорт на пътниците.
От друга страна, при режим SPORT електромоторът не служи за самостоятелно задвижване. А само за подпомагане на двигателя с вътрешно горене. Настройката BATTERY CONTROL служи за поддържане на нивото на заряд на високоволтовата батерия на предварително дефинирано от водача ниво. Така например по време на пътуване по магистрала запасите от електроенергия могат да бъдат запазени. А дори и увеличени, за да бъдат ползвани впоследствие за движение в града с нулеви локални емисии.
Избраният режим на движение се изобразява на новата графика на арматурното табло и бързо и категорично се идентифицира. Това става благодарение на съответното цветово и графично оформление. Както и преди, електрическото шофиране се разпознава по сините области на километража и индикатора за мощност. По този начин прегледно се изобразяват моментите на стартиране на двигателя с вътрешно горене. Както и на границите на мощността и скоростта.
При зареждане на високоволтовата батерия на арматурното табло се изобразяват всички важни данни. Като ниво на заряд, продължителност на зареждането, заряден ток, актуално наличен пробег. Както и следващия избран момент на потегляне включително определеното ниво на климатизация за водача. Тази информация е лесно достъпна и извън автомобила, благодарение на BMW display key.