Рено и Ред Бул не изживяват най-добрите времена от своето сътрудничество. В Канада Данил Квят завърши на девето място, докато миналогодишният победител Даниел Рикиардо се класира едва 13-и. Рено закараха зад океана задвижващи системи с променени бутала, което трябваше да подобри надеждността на двигателите на французите. Повишаването на мощността пък бе оставено за след лятната пауза, след като в центъра на усилията стоеше надеждността.
Въпреки това спортният консултант на Ред Бул, бившият пилот във Формула 1 д-р Хелмут Марко остава скептичен за постигнатия напредък. Той иска да изчака и да види какъв прогрес ще бъде постигнат на изпитателните стендове.
„Ние бяхме наясно, че резултатите от състезанието в Монако не отговарят на истинското разпределение на силите“, обяснява Марко за formula1.com. „Там мощността не е от такова сериозно значение. В Канада се видя ясно, че в момента, в който има една дълга права ние губим. Наясно сме, че този ни проблем е свързан със задвижващата система и липсата на достатъчно конски сили.
Опитахме се да караме с минимално притискане и изправени крила, но това не може да компенсира цялостното изоставане. Ферари показаха, че е възможно да се навакса и през сезона, и от Рено сега виждат, какво трябва да направят. Тяхното развитие явно не бе в правилната посока. Ще бъдат направени нови крачки, но ние трябва да бъдем търпеливи.
До три седмици ние трябва да сме наясно, дали новия проект, който сега се изпитва на стендовете функционира или не.“
Но дори всичко да работи отлично екипът на Ред Бул едва ли ще успее да реши проблемите си от днес за утре. Марко очаква, че подобрената задвижваща система ще може да се използва едва в последните три състезания за сезона. Очаква се след изтичането на споменатите от Марко три седмици да стане ясно, дали Ред Бул ще продължат сътрудничеството си с французите. Договорът между двете страни изтича в края на 2016 г. Съществуват множество варианти, като сред най-дискутираните са поемане на отбора на Ред Бул (или на Торо Росо) от Рено и излизане на първите от спорта. Наскоро французите обявиха, че да бъдат само производител не е финансово изгодно за тях и разглеждат варианти както за закупуването на отбор, така и за излизане от Формула 1.