Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг първи в последната свободна тренировка, проблеми с баланса на спирачките за...

Розберг първи в последната свободна тренировка, проблеми с баланса на спирачките за Хамилтън

37
0
Люис Хамилтън,Мерцедес

Нико Розберг от екипа на Мерцедес завърши начело след третата свободна тренировка. Германецът остави зад себе си Кими Райконен (Ферари) и Ромен Грожан (Лотус). Съотборникът му Люис Хамилтън пък записа едва 20-и резултат след като излезе на пистата едва половин час преди края на сесията и на практика не успя да направи бърза обиколка заради проблеми с баланса на спирачките и прекъсвания на тренировката заради катастрофа на Фелипе Насър (Заубер) и повреда в колата на Дженсън Бътън (Макларън).

След проливния дъжд във втората свободна тренировка във вчерашния ден пистата в Канада буквално бе измита и не малка част от пилотите решиха да изчакат отново да се натрупа гума преди да започнат своята работа. Просто данните, които щяха да бъдат събрани в началото на третата сесия от уикенда в Монреал нямаше да са представителни. Друга причина бяха ниските температури, с които трасето на остров Нотр Дам посрещна отборите в съботния ден. Температурата на въздуха бе едва 13 градуса, докато тази на асфалта бе достигнала 28 градуса. Причина за това бе и силният вятър, които въпреки припичащото слънце създаваше неприятно усещане.

Фетел и Райконен поведоха след първата си серия обиколки с меките гуми в първите десет минути, докато пилотите на Мерцедес и Уилямс предпочитаха да изчакат. Маса и Ботас излязоха за своите първи опити 20 минути след началото на сесията, а заедно с тях се появи и Нико Розберг. Очаквано Розберг поведе, а пилотите на Уилямс се наредиха зад него. Фетел подобри някои от секторните си времена, но остана четвърти.

Само Хамилтън, Алонсо и Грожан не бяха записали времена. Британецът и французинът се появиха около половин час след началото на сесията. Хамилтън явно имаше проблеми с намирането на оптимален баланс на спирачките и не успя да спре навреме за 10-и завой. След тази случка той се прибра отново в бокса, а Грожан записа трето време. Алонсо пък явно имаше сериозен проблем, който го възпрепятстваше.

Голяма част от пилотите започнаха изпитанията и на супер софт сместа. Първи бяха пилотите на Ред Бул, но начело излезе Кими Райконен.

При опит да загрее гумите си на правата преди старт-финалната Насър изпусна болида на Заубер и се разби в стената. Това доведе до спиране на тренировката, но времето продължаваше да тече, което едва ли бе по вкуса на Хамилтън и Алонсо.

Дванадесет минути преди края на последната свободна тренировка пилотите на Мерцедес напуснаха първи питлейна със супер меките гуми веднага след светването на зелените светлини. Подобряването на най-доброто време обаче дойде от Кими Райконен, който продължи да бъде начело, но вече с по-сериозна преднина пред Розберг.

Хамилтън явно имаше отново проблеми със спирачките, защото при спирането си за първи завой не успя да спре навреме и мина директно през завоя. Розберг пък все пак успя да поведе, оставяйки Райконен на 0,6 сек зад себе си.

След смяна на двигателя на Алонсо, испанецът все пак успя да изкара своя Макларън на пистата и да запише 18-то време.

Седем минути преди края пък сесията отново бе спряна, след като Дженсън Бътън паркира Макларън покрай пистата на седми завой, сигнализирайки за сериозна загуба на мощност и вероятно сериозен проблем. Това на практика стана причина за край на тренировката, защото маршалите на пистата не успяха да преместят колата на Бътън преди изтичането на времето.

Така Розберг завърши начело, следван от Райконен, Грожан, Ботас, Перес, Квят, Маса, Фетел, Квят и Малдонадо. Хамилтън пък остана без реално направена бърза обиколка на последното 20-о място.