Управляващият операциите на пистата в екипа на Лотус Ален Перман обясни, че всъщност Ромен Грожан е спрял по-късно при катастрофата в Гран При на Монако в неделя. Твърдението е обратното на тезата на младока Макс Верстапен, че е спрял по-рано.
В 62-а обиколка Макс Верстапен се удари тежко в Лотуса на Ромен Грожан, точно преди завой номер 1, преследвайки го за последната позиция в зоната на точките. След състезанието холандецът каза, че според него, французинът е спрял по-рано. В отговор на тези критики, от отбора на Лотус публикуваха данни, които показват, че наистина Ромен е пуснал педала на газта 5 метра по-късно и 5 метра по-късно, е натиснал спирачките от предходната обиколка. Тази информация е одобрена от ФИА и затова наказанието остава за Макс Верстапен с 5 места по-назад, за състезанието в Канада и 2 наказателни точки. Инцидентът стана повод за излизане на кола за сигурност, която обърна резултатите.
.@RGrosjean didn’t brake test @Max33Verstappen, he braked 5m later than previous lap. Data accepted by FIA so the penalty was for Max not RG
— Alan Permane (@AlanPermane) May 27, 2015