Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен наказан за катастрофата с Грожан

Верстапен наказан за катастрофата с Грожан

42
0

Макс Верстапен ще бъде преместен с пет места назад на стартовата решетка за следващата надпревара от Формула 1 – Гран при на Канада.

17-годишният пилот на Торо Росо вървеше силно в състезанието в Монако, но катастрофира при опит да изпревари Ромейн Грожан. Той блъсна Лотус-а на съперника си в битката им за десета позиция и се заби в предпазната бариера. Макс излезе сам от колата, след като каза по радиото на екипа си, че е добре.

„Всъщност не смятам станалото точно за маневра. В предишната обиколка аз вече спирах на същото място, където се ударихме. При сблъсъка се виждаше, че колата пред мен спира по-рано”, заяви Верстапен.

Стюардите постановиха, че пилотът на Торо Росо е нарушил точка 16.1 от спортните правила на Формула 1. Освен преместването с 5 места на грида Верстапен получи и 2 наказателни точки.

Макс обясни също така, че се е чувствал много добре в болида си по време на състезанието: „Направих добър старт. Бях блокиран между [Серхио] Перес и [Пастор] Малдонадо, но още в началото бях доволен от представянето на колата. В първите обиколки внимавах и се пазех от неприятности. След това имахме страхотно темпо, успях да изпреваря Малдонадо рано и намалих разликата спрямо Перес. Чувствах се прекрасно в автомобила! За съжаление първият ни питстоп бе прекалено бавен и загубих няколко позиции. Трябваше да си пробивам път. Спрях пак, след като се оказах блокиран зад [Валтери] Ботас. Със суперсофт скоростта ни отново бе страхотна. Дори постигах темпото на [Себастиан] Фетел и [Нико] Розберг, но поизостанах, за да изпреварвам по-лесно. После настигнах Грожан и приключих в бариерите. Беше сериозна катастрофа, но се чувствам добре.”

Съотборникът му Карлос Сайнц стартира от питлейна заради наказание, но успя да се пребори за последната точка, финиширайки десети. Испанецът заяви, че е много доволен от този резултат.

„В дебюта си в Монако стартирах от питлейна, а пресякох финала десети – все едно съм победил!”, радваше се Сайнц. „С отбора направихме чудесна надпревара по отношение на стратегията и управлението на гумите. Карането бе истинско удоволствие, бях бърз, чак ми се искаше състезанието да не свършва!”