Вследствие сериозните трансформации в автомобилния бранш, марката с четирите кръга залага на нова, фокусирана стратегия за увеличаване на потенциала. Причина за новата стратегия е и незадоволителната равносметка за 2018 година, която отчита Audi.
В резултат от пренастройването спрямо WLTP (Това е съкращение от Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure – глобална хармонизирана тестова процедура за леки автомобили. Става дума за нов метод за измерване на вредните емисии, който бе въведен от 1 септември 2017), оперативният резултат на компанията преди данъчно облагане и допълнителни разходи е намалял до €4,7 милиарда.
Съответно оперативната рентабилност е намаляла до 7,9 процента, което също е под поставените цели. С оглед на негативното влияние на дизеловата криза, която струва на компанията €1,2 милиарда, оперативната рентабилност се равнява на €3,5 милиарда или съответно 6,0 процента.
При успех на плана за трансформация на Audi, производителят на премиум автомобили в голяма степен може да успее да компенсира тези негативни числа.
С изваждането мултибранд-дилърствата от отчетите през 2019 година предприятието увеличава очакванията за оперативна рентабилност. Планира се тя да достигне между девет и единайсет процента. Актуалната година за Audi е поставена под знака на масираната електрификация.
Предвид множеството предстоящи предизвикателства за 2019, част от които са продължение на започнали през вече отминалата година процеси, Audi предвижда оперативна рентабилност между 7,0 и 8,5 процента – значително под поставените дългосрочни цели.
Очаква се продажбите на марката с четирите кръга на емблемата да отчетат умерен ръст. Компанията очаква трудности най-вече с прехода към WLTP, високите текущи разходи, големите разходи по отношение на електрификацията и все по-сложната макроикономическа рамка.
„НЯМА КАК ДА БЪДЕМ НАПЪЛНО ДОВОЛНИ ОТ СЕГАШНОТО СИ ПРЕДСТАВЯНЕ. AUDI ПРЕДСТАВИ ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНИ ПРОДУКТИ НА ПАЗАРА, НО КАТО КОМПАНИЯ НИЕ НЕ ИЗДЪРЖАХМЕ ДОБРЕ ОГРОМНИЯ СТРЕС-ТЕСТ, СВЪРЗАН С WLTP. ЕКИПЪТ НА AUDI ПОКАЗАХА ИСТИНСКИ ДУХ В ТАЗИ НЕЛЕКА СИТУАЦИЯ И ЗА 2018 ГОДИНА ХОРАТА НИ ДАДОХА НАЙ-ДОБРОТО ОТ СЕБЕ СИ ЗА AUDI. ИМЕННО С ТОЗИ ДУХ НИЕ ИСКАМЕ ДА ПОСТАВИМ НОВО НАЧАЛО ЗА AUDI.“
КАЗВА БРАМ ШРОТ, ПРЕДСЕДАТЕЛ НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА AUDI AG.
1.812.485 продажби на марката Audi за 2018 година се равняват на 3,5 процента спад спрямо предходната година (2017: 1.878.105). Специално в Европа минусът заради намаленото предлагане поради преминаването към първата фаза на изпитателния цикъл WLTP е много осезаем.
Позитивен ефект се отчита от дебюта на Audi Q8, както и от значителното увеличение на обемите и оборотите при Lamborghini след пускането в продажба на SUV-модела Urus.
На общото събрание, насрочено за 23 май 2019, ръководството ще представи новите насоки за развитие.
„Ние значително засилваме темпото на промените, тъй като целим постигане на двойна бързина на трансформацията. Целта е Audi отново да се превърне в една ефективна, гъвкава и усточийва на стресови ситуации организация. Промените в бранша ни изправят пред нови предизвикателства. „Трябва да се фокусираме много повече върху клиентите си, отколкото върху себе си. да вземаме правилните решения в правилния момент и да ги изпълняваме последователно и точно.“
казва Брам Скот.
В рамките на реорганизацията ще бъде разгледана под лупа и себестойността на продуктите, което трябва да доведе до оптимизация на производството. Концернът Audi в бъдеще ще се насочва все повече към производителността на собственото си корпоративно ядро. В диалог с представителите на работодателите Audi внимателно ще премисли разпределението на капацитетите и производството в своята международна мрежа от предприятия.
Споделянето на платформи и технологии, както и по-гъвкавите процеси при производствените процеси, също трябва да оптимизират използването на ресурси.
Целта е стойността на компанията в дългосрочен план да се покачи, нейната иновационна сила да се увиличи още повече. А със своите големи премии Audi да става все по-атрактивен работодател за своите служители. В бъдеще влиянието на проектите за превозни средства върху средните емисии на CO2 ще бъде финансово оценено и включено в ключовите за вътрешния контрол финансови показатели. При разрастването на моделната гама ще бъдат използвани все по-мащабно синергийните възможности на концерна Volkswagen. Например при електрификацията ще се използват разработената от Porsche архитектура за премиум модели PPE. Както и модулната платформа за електромобили (MEB) на Volkswagen.
„Клиентите залагат на електрическата мобилност все повече и с по-бързи темпове, отколкото ние очаквахме. Това се показва и от положителните реакции към Audi e-tron и Q4 e-tron concept, които ние показахме преди броени седмици на автомобилното изложение в Женева. Благодарение на мащабите на нашия концерн, ние държим много сериозни козове в областта на електрическата мобилност. Ние вече разширихме значително плановете си за електрически модели и през 2025 година ще предлагаме около 30 модела с такъв тип задвижване.“
казва Брам Скот
Наред с това, Audi ще структурира по нов начин своята моделна гама с оглед на търсенето от страна на клиентите. И особено във високите класове предвижда да го разшири значително.
До 2025 година асортиментът ни в горния сегмент на средния клас. И във висшия клас ще се увеличи до около 15 модела.
Очакванията са продажбите на Audi през 2019 година да отбележат умерен ръст. Финансовите постъпления за концерна Audi се очаква да бъдат малко над стойностите от миналата година. При новата бизнес структура очакваната оперативна рентабилност за настоящата година трябва да бъде между 7,0 и 8,5 процента. Нетният финансов поток е заложено да бъде между €2,5 и 3,0 милиарда.
Настоящата година ще премине и под знака на сгъстения график на пазарните премиери. През 2019 година Audi ще представи повече от 20 нови или преработени модели. Марката залага силно на своя спортен профил. И ще покаже цели девет S-модела, както и четири особено мощни R- или съответно RS-модела. Въвеждането на множество нови модели е свързано и с големи текущи разходи.
В рамките на офанзивата в областта на електрификацията след Audi e-tron се очаква и премиерата на e-tron Sportback. Специално за китайските клиенти на марката през 2019 година ще бъде пуснат и Q2 L e-tron, също с изцяло електрическо задвижване. Новостите за годината се допълват и от шест нови Plug-In-Hybrid-модела. В края на 2020 година Audi ще разполага с дванайсет електрифицирани модела, покривайки всички сегменти.
През 2019 година компанията ще инвестира много в подема на електрическата мобилност. Audi прогнозира разходите за развойна дейност да бъдат малко над целевия диапазон. Той поради деконсолидирането на мултибранд-дилърите се увеличи от 6,5 на 7,0 процента.