Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Заплахата за напускане целеше да стресне Рено; производителят очаква проблеми и...

Хорнер: Заплахата за напускане целеше да стресне Рено; производителят очаква проблеми и в Бахрейн

50
0

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че заплахата на Дитрих Матешиц за оттегляне на австрийската компания от Формула 1 целяла да стресне Рено. Това бил опит да накарат френския производител да подобри задвижващата си система.

„Ако разгледате внимателно коментарите му, (ще видите, че той) насърчава Рено да се стегне и да си свърши работата както трябва”, каза Хорнер, цитиран от ВВС. „Във Вири има много талантливи хора. Те имат невероятна история и са по-добри от това, което виждаме. Въпросът е как реагираш на ситуацията, в която се намираш. Сезонът е дълъг, но се надявам в края му да погледнем назад и да кажем, че това е бил най-лошият момент, но сме се възстановили. Ферари свърши страхотна работа в шестте месеца след Абу Даби и демонстрира, че е възможен сериозен напредък в рамките на сравнително кратък период от време.”

Матешиц заяви в навечерието на уикенда за Гран при на Китай, че Ред Бул ще остане във Формула 1 единствено, ако има конкурентоспособен отбор, „а за това е необходима конкурентоспособна задвижваща система. Задачата на един производител е да направи достатъчно силен мотор. Ако се справиш, чудесно. Но ако не успееш – поради каквато и да е причина, би трябвало да си тръгнеш.”

Управляващият директор на Рено Спорт F1 Сирил Абитебул каза след последния състезателен уикенд, че френският производител няма проблем с Ред Бул, тъй като разбира желанието на отбора да постига успехи в шампионата: „Те са нетърпеливи да печелят отново, както преди две години. Така че разбираме разочарованието им. Ние сме доставчик, но сме и състезатели и също сме безкрайно недоволни. Трябва да се подкрепяме едни други, не да се нападаме.”

Абитебул обясни също така, че в Китай имаше проблеми с издръжливостта на задвижващите системи Рено, породени от въвеждането на нови агрегати по-рано от очакваното.

„За съжаление това означава, че отделни проблеми от първата спецификация се прехвърлиха към следващата. Така се създаде допълнително предизвикателство, но ние вярвахме, че ситуацията е под контрол. Вече говорихме с Ред Бул и Торо Росо и ще разследваме причините за повредите, за да се върнем към 100% издръжливост възможно най-скоро. До старта на Сахир има само пет дни, така че състезанието там ще е трудно за нас. Но ще се борим с проблемите, точно както реагирахме на ситуацията с управляемостта в Мелбърн”, допълни той.

В Шанхай проблем в квалификацията доведе до смяна на двигателя с вътрешно горене в Ред Бул-а на Даниел Рикиардо – като предохранителна мярка. В състезанието повреди в задвижващата система спряха съотборника на австралиеца Данил Квят и Макс Верстапен (Торо Росо). Според оперативния директор на Рено Реми Тафен при тях вероятно става дума за един и същи проблем в мотора с вътрешно горене.