Рено ще плати максимум 30 млн. евро, за да разшири участието си във Формула 1.
Управляващият директор на спортния департамент на френския концерн Сирил Абитебул заяви по време на уикенда в Малайзия, че компанията обмисля всякакви варианти за по-нататъшно участие в спорта. Един от тях е автомобилният производител да се завърне със собствен отбор, купувайки някои от по-малките екипи. Друг е да стане генерален спонсор на тим. Рено обаче ще похарчи максимум 30 млн. евро, което може да попречи на изпълнението на тези планове.
Според информация на f1-insider.com бившият технически директор на Мерцедес Боб Бел е изготвил концепция за възможното развитие на Рено в спорта. Той напусна тима от Бракли през април миналата година и в края на 2014-та започна работа като консултант към спортното подразделение на френската компания.
Концепцията на Бел е за придобиване на отбор, като предложените варианти са Лотус, Форс Индия, Торо Росо и Заубер. Тимът от Фаенца бе смятан за най-добра възможност. Шефът му Франц Тост дори заяви на пистата Сепанг, че придобиването на Торо Росо от автомобилен производител би било следващата крачка в развитието на екипа, който иска да се установи в топ 5 на отборите. Форс Индия пък бил с най-ниска цена. Възможно е обаче Рено да стане основен спонсор, като това би дало възможност колите да бъдат оцветени в традиционното жълто на производителя.
Лично Бел предпочитал Лотус, тъй като живее на 15 минути от фабриката на тима в Енстън. Финансовите ограничения обаче могат да осуетят плановете.
„Французите са се размечтали”, твърди анонимен източник. „С 30 милиона не могат да боядисат Торо Росо в жълто, нито да купят акции в отбор.”
Смята се, че Рено ще вземе решение какво ще е по-нататъшното развитие на компанията до Гран при на Монако тази година.
„Мога да потвърдя, че обмисляме много опции, включително оттегляне от Формула 1. Честно казано, преглеждаме дали Формула 1 влияе твърде лошо на репутацията на Рено, дали компанията получава достатъчно срещу вложението си и имайте предвид, че като доставчик на двигатели нямаме финансово поощрение за развитие на агрегатите. Смятаме, че сме партньор, който заслужава доверие и искаме да продължим да се състезаваме сред най-добрите марки”, заяви Абитебул в Малайзия.