Люис Хамилтън заяви, че познава прекрасно усещането да изоставаш от победителя в F1 надпревара с половин минута. Англичанинът посочи, че предимството на Мерцедес в Гран при се дължи на работата на всички хора в екипа, както и че той поне се състезава със съотборника си Нико Розберг, а не помни Себастиан Фетел да е бил притискан от друг пилот през четирите му шампионски години.
Хамилтън спечели Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат за 2015 г. Той изпревари с 1,36 сек съотборника си Нико Розберг. Трети завърши Фетел (Ферари), който бе на 34,523 сек зад Хамилтън и на 33,163 сек зад Нико. След надпреварата шефът на отбора от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер заяви, че разликата между Мерцедес и всички останали е прекалено големи и вероятно ФИА трябва да прегледа ситуацията с цел изравняване на възможностите. Бърни Екълстоун го подкрепи, като според него „трябваше да замразим двигателя им и да оставим останалите да вършат каквото пожелаят, за да ги настигнат”.
„Седях до Себастиан след състезанието и му казах: „Себастиан, ти го правеше това в продължение на четири години. Беше 30 секунди напред цели четири години.” Така че знам какво е чувството. Тогава обаче зад него нямаше никой, който да го притиска. А съотборникът ми наистина се състезаваше с мен. Не помня (при Ред Бул) случаят да е бил такъв. Хората казват, че всичко е от колата. Но един голям екип е работил, за да има този автомобил такова представяне. Аз трябва да извлече максимума от болида. Не помня да е имало спечелил титлата пилот, който да не е разполагал със страхотен болид през годината, когато е взел шампионата. Никой с Маруся не е бил пръв в първенството, нали? И [Хуан Мануел] Фанджо е разполагал с добра кола. Трябва да имаш необходимото оборудване”, заяви Хамилтън.
Люис допълни, че в Мерцедес работят около 1000 души, които работят по автомобила и той е само малка част от уравнението – „много, малка част”.
Критика към позицията на Ред Бул изрази и Дженсън Бътън. Според него пък не е нормално един тим да бъде нападан заради това, че се е справил по-добре от съперниците си.
„Всъщност няма какво да се забранява, защото не изглежда Мерцедес да правят нещо, различно от останалите. Просто те се справят много по-добре. По времето, когато ставаше дума за подвижен под и огъващи се крила, изглеждаше като че ли Ред Бул бяха на ръба на сивата зона. Мерцедес има един много завършен болид. Изумително силен. Но когато някой свърши по-добра работа от всички останали, го критикуват. Казват им, че съсипват спорта. Трудна ситуация е. Кара хората да не искат да са най-добрите”, сподели пилотът на Макларън.
Настроението в Мерцедес пък е толкова добро, че в екипа дори се шегуват относно преговорите с Люис за нов договор. По време на уикенда в Австралия спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф коментира слуховете, че двукратният световен шампион е имал контакт с Ферари.
„Със сигурност се свърза с Ферари”, заяви Волф. Реакцията – очаквано – е на пълно изумление! „Току-що си купи ЛаФерари”, безметежно допълни австриецът. Той каза, че в Мерцедес нямали проблем с това пилотът им да кара автомобил на друга компания.