Тимът на Уилямс представи на живо новия си болид минути преди началото на тестовете днес и започна да го подготвя за първите обиколки на Валтери Ботас.
Колата предизвика доста коментари още с появата на първите й снимки, като носът се приема за не особено красив, но се смята, че под него ще се генерира по-голямо количество въздух, отколкото при останалите. Това ще помогне за създаването на по-големи сили на аеродинамично притискане.
Техническият директор Пат Саймъндс заяви, че колата е логично развитие на миналогодишния автомобил, който бе един от най-добрите и са направени промени, за да се адаптира всичко още по-добре към задвижващата система на Мерцедес. Променено е управлението на задвижващата система и окачването, така че колата да товари по-малко задните гуми при ускорение, което бе проблем през миналия сезон.
– Промяната в баланса на масите също е значителна, 11 кг по-голямо тегло ни дават възможност за много по-равномерно разпределение – обясни Саймъндс.
В задната част Уилямс е още по-тесен и фин, като малките скоростни кутии са едно от най-силните оръжия на тима. Самите предавки тази година няма да могат да бъдат променяни изобщо и изборът им в трите теста ще е от ключово значение, като Саймъндс обясни още, че той ще зависи от начина на работа на колата и задвижващата система с поне 50 к.с. по-голяма мощност. Ако се съди по конфигурацията на тръбата над пилота, колата верояно използва и воден интеркулер, както и Мерцедес.
Амбицията е Уилямс да се върне още по-напред в колоната и да се бори отново за победи.