Джийн Хаас започна реалната организация на отбора си, който ще участва във Формула 1 през 2016 г. Това се случва по-рано от очакваното, като той обясни, че вече има няколко служители във Великобритания. До февруари-март трябва да бъдат поръчани транспортни камиони и ремаркета, тъй като те отнемат половин година, за да бъдат произведени и доставени. Смята се, че Хаас е купил фабриката на Маруся. Управляващите екипа синдици очакваха да вземат около $1,7 млн. за съоръжението и оборудването там и е малко вероятно цената да се е качила.
Хаас вече сключи споразумение с Ферари и ще използва техните задвижващи системи. В същото време той смята, че е добре повече производители да участват във Формула 1:
– Надявам се някои от големите компании да се върнат и да правят двигатели. Според мен присъствието на такива производители и работата им по задвижващи системи има голям смисъл, тъй като те не винаги успяват да организират страхотни отбори, но правят великолепни мотори. Освен това могат да доставят на няколко тима. Според мен подобен модел би бил наистина добър. Колкото повече научавам за болидите в Гран при, толкова повече харесвам технологиите на двигателите. Компаниите създават съвременен продукт и честно казано, класическият мотор с вътрешно горене става излишен. Трябва да вървим напред, а за това са необходими нови технологии. Те са скъпи и сложни за развитие. Ето защо според мен е по-добре да се работи с концерни. Това ще доведе до увеличаване на конкуренцията, от там – до по-сериозно състезание между конструкторите. А колкото повече се разраства битката, толкова по-голямо внимание ще привлече – обясни Хаас.
Той признава, че настоящите задвижващи системи струват скъпо, но в същото време „кой би искал конвенционални V8 или V10, та те са като технология от 40-те години на XX век”.
– Отделни хора искат високи технологии, други настояват за шум Има толкова различни мнения в каква посока трябва да се развива Формула 1 и за съжаление всички тръгват по своя си път. Затова присъствието на Бърни [Екълстоун] има голям смисъл, защото той може да каже: „Не, аз искам да се насочите в тази посока” – допълни американецът.
Джийн Хаас е създал бизнес модела за отбора си за Формула 1 върху структурата на отбора от НАСКАР, на който е съсобственик и където се използват двигатели и шаси на външни производители. Според него начинът на работа, следван от Катерам и Маруся (двата фалирали през 2014 г. отбори), е неправилен:
– Според мен тяхното решение да са конструктори и сами да правят целия автомобил е лудост. Те са започнали от нула и това просто не работи. Ако искаш да станеш лекар, изкарваш 10 години в учене. Трябва да се научиш от някого. Затова и ние ще си партнираме с Ферари. Надявам се и ние да сме им полезни. Като цяло целият проект на практика е експеримент – искаме да видим дали новият начин на действие действа, дали един такъв нов отбор може да е конкурентоспособен. Според мен новите екипи досега са започвали от толкова задни позиции, че просто не могат да наваксат. Ако ние се справим, ще изглеждаме като гении. А би било просто прекрасно да успеем.