ФИА разреши развитието на задвижващите системи за Формула 1 по време на 2015 г., след като прие, че в правилата има пропуск. Използван е фактът, че в текстовете не е посочено конкретно кога трябва да бъде представена финалната спецификация за 2015-та. Идеята е била хомологацията да приключи преди първия старт, но това не е посочено изрично в правилника.
– Винаги е било смятано, макар да не бе изрично постановено, че производителите трябва да извършат позволените промени в рамките на правилата и след това да хомологират агрегатите за 2015 г. Просто е, но за съжаление в текста не е написано конкретно – обясни говорител на ФИА.
Липсата на точен срок е била посочена от техническия директор на Ферари Джеймс Алисън по време на среща на техническата работна група с представители на федерацията по време на уикенда за Гран при на Абу Даби. Стратегическата група за Формула 1 е обсъдила въпроса преди Коледа. От ФИА признават за пропуска и са съобщили на екипите, че най-логичното решение е да се приеме, че няма конкретна дата за хомологация на задвижващите системи за 2015 г.
Това всъщност означава, че производителите ще имат възможност да работят и променят двигателите по време на самия сезон, докато достигнат предварително постановените 32 развойни точки и не надхвърлят броя разрешени задвижващи системи. В уточнението, изпратено от рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг до отборите, се посочва, че новостите ще бъдат позволени във всеки един момент от 2015 г.
Новата интерпретация ще позволи на Ферари и Рено допълнителна работа по задвижващите системи. Те се опитваха да променят правилата заради огромната преднина на Мерцедес, но тимът на щутгартския концерн се противопостави. Новото тълкувание не се отнася за Хонда при връщането й в спорта, тъй като 2015-та се явява първа година за японската компания. ФИА уточни, че в случая с доставчика на агрегати на Макларън ще смята 28 февруари за краен срок за хомологация – както бе миналата година с останалите производители.
32 развойни точки са 48% от цялата задвижваща система – толкова, колкото бе посочено в правилата, че могат да бъдат променени в паузата между миналия и предстоящия сезон. Ограниченията по работата върху моторите се увеличават с напредването на годините. За 2016 г. възможността намалява до 38%, за 2017-та – 30%, за 2018-та – 23% и само 5% за 2019 и 2020 г.