Renault отчете 7% ръст в приходите за третото тримесечие на 2014 г. Те са достигнали 8,53 милиарда евро в сравнение със 7,99 милиарда евро за същия период на предходната година.
Третият по големина автомобилен производител в Европа промени прогнозата си за общите приходи за годината – на ръст от 5% (след съответно 3% и 4%). Компанията е увеличила дела си във всички региони с изключение на американските.
В Европа пазарният дял на Renault е достигнал 9,3% (при общо пазарно повишение от 5,5%). Регистрираните автомобили на групата са със 7,6% повече. Резултатът се дължи на моделите на Renault Clio и Captur, както и на Dacia Sandero и Duster.
– Положителните тенденции в Европа компенсират спада в основните развиващи се пазара на групата – се казва в изявлението на компанията.
Renault разшири дейността си в Русия и Южна Америка, за да намали зависимостта си от потреблението в Европа. Ситуацията на Стария континент се възстановява бавно след особено тежката криза, при която продажбите на коли паднаха главоломно.
Стабилността на концерна се дължи в немалка степен на изключително успешния бизнес модел на Dacia. Марката е с изключителен ръст и през 2014 г. и продажбите й заемат все по-голям дял в общия брой реализирани автомобили на групата. Renault продължава работата си в тази насока, като разработва модел за Индия, който да струва под 5000 евро.