Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с безапелационна победа в Сингапур и водач в класирането след отпадане...

Хамилтън с безапелационна победа в Сингапур и водач в класирането след отпадане на Розберг

49
0
Люис Хамилтън,Мерцедес,Сингапур

Люис Хамилтън постигна убедителна победа в Гран при на Сингапур и поведе в класирането при пилотите след като технически проблем още в загряващата обиколка извади Нико Розберг рано от борбата. Така Хамилтън вече води в класирането с три точки пред съотборника си в екипа на Мерцедес. Себастиян Фетел успя да завърши втори на минимална преднина пред съотборника си в Ред Бул, Даниел Рикиардо и Фернандо Алонсо с Ферари.

На останалите места в точките се наредиха Фелипе Маса (Уилямс), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Серхио Перес (Форс Индия), Кими Райконен (Ферари), Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Кевин Магнусен (Макларън).

Колата на Нико Розберг остана на старта в началото на загряващата обиколка, което означаваше, че в най-добрия случай той ще стартира от бокса. Камуи Кобаяши също получи повреда още преди старта, което означаваше, че от стартовата решетка ще потеглят 20 автомобила.

Хамилтън поведе на старта без особени проблеми, а зад него Фетел успя да изпревари съотборника си Даниел Рикиардо. Фернандо Алонсо опита с късно спиране да мине от външната страна и да изпревари и двамата пилоти на Ред Бул, но прекалено късното спиране му струваше минава извън пистата. Именно затова той пусна Фетел още на седми завой, а зад него се наредиха Рикиардо и Райконен.

Зад първите пет пък се разрази сериозна битка между пилотите на Уилямс и Макларън. Маса успя да застане на шесто място зад финландеца, но бе следен от близо от Бътън, Ботас и Магнусен.

Розберг все пак успя да потегли, но от радио комуникацията се разбра, че не може да борави със съединителя си, което щеше да е проблем при спиранията в бокса. Отпред неговият съотборник Хамилтън се опитваше да се откъсне, но Фетел не го изпускаше от очи и се движеше на малко над секунда от водача.

Осем обиколки след началото на надпреварата обаче Хамилтън вече бе на почти 3 сек пред Фетел, който от своя страна бе с 5 сек пред Алонсо. Рикиардо изненадващо изостана от пилота на Ферари на близо 4 сек. Това сериозно разкъсване в челото толкова скоро след началото вероятно означаваше различни стратегии.

Проблемите на Розберг явно бяха доста по-сериозни, защото той не успяваше да се справи с Маркус Ериксон и неговия Катерам.

Фелипе Маса бе първият пилот от тези в челото, който влезе за смяна на гуми в 11-ия тур. В същото време първите петима имаха по 5 секунди помежду си. Кими Райконен влезе в питлейна в 12-ата обиколка заедно с Валтери Ботас.

Тур по-късно Фетел, Алонсо и Рикиардо също минаха през бокса, като в екипа на Ред Бул направиха чудесна двойна смяна без особена загуба на време. Хамилтън спря в 15-ата обиколка и отново се върна начело, на повече от 8 сек пред Фетел. Пилотът на Ред Бул получи нареждане да съхранява гумите и горивото си, защото не разполага с темпото да се бори с Хамилтън.

Алонсо бе трети на повече от 3 сек зад Фетел, следван от Рикиардо, Маса, Райконен и Ботас. Розберг пък отпадна в 15-ата обиколка след като при спирането си в бокса не успя да превключи повече на скорост. Това означаваше, че ако Хамилтън спечели ще поведе с 3 точки в класирането при пилотите.

Разликите в челото бяха толкова сериозни, че единствената интрига в този момент бе борбата за осмото място между Бътън и Верн.

Алонсо все пак се опита да настигне Фетел, който бе свалил малко от преднината на Хамилтън. И тримата пилоти в челото отново бяха заложили на супер меките гуми, като Фернандо Алонсо изглеждаше най-бърз и постоянен от тримата. Испанецът успя да свали за 5 обиколки около секунда спрямо Фетел и вече бе на 1,9 сек.

Петият Фелипе Маса направи второ спиране в 23-ата обиколка. Съотборникът му Ботас направи същото тур по-късно, а Алонсо се залепи зад Фетел. В същото време водача Хамилтън вече бе на почти десет секунди пред германеца.

Фернандо Алонсо влезе в питлейна в 25-ата обиколка, опитвайки се да изпревари Фетел в бокса. Германецът направи второто си спиране тур по-късно, за да се опита да контрира испанеца. За това обаче вече бе късно и Алонсо излезе трети зад Хамилтън и Рикиардо.

Англичанинът направи своето второ спиране в 26-ата обиколка и се нареди втори зад Рикиардо. Хамилтън и Алонсо заложиха отново на супер меката смес, докато Фетел бе с меки гуми. Рикиардо също сложи меки и излезе четвърти след стопа си в 27-ата обиколка.

Заради забавяне в бокса Хамилтън водеше „само“ с 4,4 сек след вторите спирания. Забавянето бе продиктувано от почистване на предното крило от гума, полепнала при движението по трасето. Хамилтън обаче веднага даде рекордна обиколка и започна отново да трупа аванс.

Така след изминаването на половината дистанция Хамилтън водеше с 6 сек пред Алонсо, който от своя страна имаше същия аванс пред Фетел. Рикиардо бе четвърти, следван от все още ненаправилия второ спиране Бътън, Маса, Райконен и Ботас.

Серхио Перес загуби предното си крило при битка със Сутил, което предизвика излизането на кола за сигурност на пистата. Алонсо, Бътън и Райконен минаха през бокса, слагайки меки гуми. Така само водача Хамилтън остана със супер меки гуми. Зад него Фетел, Рикиардо и Алонсо бяха с меки.

Колата за сигурност остана на пистата 7 обиколки, което позволи на пилотите, притеснени за разхода на гориво като Фетел, да спестят известно количество.

При рестарта Хамилтън поведе без проблеми, следван от Фетел, Рикиардо, Алонсо, Маса, Ботас, Бътън и Райконен. Само за една обиколка след рестарта Хамилтън направи 3 сек спрямо втория. Това се дължеше както на темпото на колата на Мерцедес, така и на супер меките гуми, чийто пик все още не бе преминал.

Хамилтън продължи да трупа аванс, въртейки рекордни обиколки. Фетел, който вече бе на почти 6 сек зад водача от своя страна отвори разлика спрямо Рикиардо, а Алонсо изненадващо започна да изостава. Испанецът бе на 2,5 сек зад Рикиардо в 40-ата обиколка и явно имаше проблеми със загряването на гумите.

Това скоро обаче се промени. Рикиардо, който се опитваше да настигне своя съотборник започна да губи темпо, а Алонсо почна да го настига. Отпред Хамилтън бе отворил преднина от 13 сек, но щеше да му се наложи да направи последно спиране, докато Фетел и Рикиардо щяха да се опитат да карат докрай със своите меки гуми.

16 обиколки преди края и половин час преди изтичането на рамката от два часа, позволена от регламента, Хамилтън бе с 15 сек преднина пред Фетел, който от своя страна имаше 3 сек пред Рикиардо. Алонсо бе на 1,6 сек зад австралиеца, а Маса бе на повече от 5 сек зад бившия си съотборник.

Рикиардо явно се бореше с технически затруднения, но все пак успяваше да държи Алонсо зад себе си. Гумите на Хамилтън пък започваха да дават признаци на сериозно износване, но преднината пред Фетел, който също се бореше със своите бе вече 24 секунди. С изключение на първите четирима в челото, никой не успяваше да даде време под 1:55 мин на обиколка.

Хамилтън влезе в бокса в 53-ата обиколка. Британецът излезе между двамата пилоти на Ред Бул, но едва ли щеше да има проблеми с тях предвид износването на гумите им. Още в 54-ата обиколка Хамилтън успя да си върне водачеството, а Бътън отпадна заради технически проблем.

Хамилтън бързи успя отново да се откъсне напред, докато Фетел, Рикиардо и Алонсо водеха битка както за второто място, така и с гумите си, които бяха доста износени. И докато между тях не настъпи промяна, отзад Верн благодарение на новите си гуми започна да си пробива път нагоре. Въпреки че при едно от изпреварванията си той напусна пистата и бе наказан с 5 сек от рейс контрола, той успя да изпревари групата Ботас, Райконен и Хюлкенберг. Гумите на Ботас пък бяха толкова износени, че в последната обиколка той бе изпреварен от всички замесени в тази битка плюс Магнусен и Перес и остана извън точките. Верн пък успя да натрупа преднина пред седмия Перес (получил също бонус от новите гуми и промъкнал се отново напред след счупването на предното му крило) и зае шеста позиция. Зад тях двамата се наредиха Райконен, Хюлкенберг и Магнусен, а Ботас остана 11-и.

Така с тази си седма победа за сезона Хамилтън поведе с три точки пред Розберг при пилотите. Битката между тях обаче остава непредвидима с пет състезания до края на сезона.