Мерцедес може и да подкрепят евентуално размразяване на правилата за задвижващите системи във Формула 1, заяви спортният директор на концерна Тото Волф. Техните продукти са най-силни този сезон в шампионата, а заводският отбор на щутгартския автомобилен производител доминира в надпреварите.
В течение на състезателната година неведнъж бе изразявано мнение, че спирането развитието на задвижващите системи след официалната им хомологация създава предпоставки за неравенство сред екипите. Причината е, че правилата забраняват на другите производители – Ферари и Рено – да работят по своите мотори и допълнителни системи и на практика ги лишава от възможността да намалят разликата спрямо Мерцедес. От италианската и френската фирми вече споделиха, че са за разрешаване на промени по време на сезона. Засега правилникът постановява възможност за такива след приключване на стартовете.
Управляващият директор на Рено Спорт F1 Сирил Абитебул посочи, че проблемът при евентуално размразяване е скок в разходите. Този фактор трябва да се предвиди и да не се допусне подобно вдигане на необходимите средства, които и без това скочиха – цените на настоящите задвижващи системи са повече от два пъти високи от тези на използваните до миналата година двигатели.
– Според мен имаме нужда от стабилност. Въпросът е да определим какво искаме да правим. Очевидно е, че имаме предимство, но бихме се борили със съперниците. Дали е време правилата да бъдат променени? Може би. Водените досега дискусии са доста отворени. На масата има различни опции. Но ако вземем напълно противоположно решение и отворим напълно правилата, това би качило драстично разходите. Не съм сигурен и че бихме могли да доставим на всички една и съща спецификация двигатели на всички – от логистична гледна точка не е изпълнимо, така че дяволът е в детайлите – обясни Волф.
Бившият шеф на отбора на Рено в F1 Флавио Бриаторе заяви по-рано днес, че Формула 1 означава състезание и постоянното говорене за технологии прави спорта неразбираем за феновете.
Според началника на Ред Бул Кристиан Хорнер промени по задвижващите системи би трябвало да могат да се правят – така, както са разрешени такива по шасито например. Той се пошегува, че Волф вероятно иска двигателите да останат замразени в следващите 25 години, но на Формула 1 е нужно съревнование и продължи:
– Формула 1 означава иновации и състезания. Според мен новостите и развитието се случват така или иначе, но има определени области, в които могат да се прилагат. По отношение на агрегатите е необходимо да помислим как да бъде дадена по-голяма свобода на производителите, за да има надпревара, но без това да окаже значителен ефект върху разходите.