Начало Тест райд Роудстър с изобилие от мощност

Роудстър с изобилие от мощност

380
0
роудстър BMW R 1250 R
BMW R 1250 R, снимка Георги Павлов

В края на 2018 г., на изложението EICMA в Милано наред с останалите премиери на BMW Motorrad, бе представен и обновения  роудстър BMW R 1250 R. Списъкът с новостите е дълъг. За тях ще стане дума в материала. Основното е, че мотоциклетът е оборудван е с новия боксерен двигател с технологията Shift Cam, който се монтира в модела GS.

Моделът е последната версия на мотоциклети с история. Основата е байкът от  2006 г., BMW R1200R. Той пък поема от щафетата от боксера R1150R. Тези два мотора обаче са с традиционния боксер. През 2015 г. идва сегашния роудстър с боксерен двигател с въздушно/течно охлаждане, конвенционалните обърнати вилки заменят стария Telelever. Като добавим допълнителните екстри и електрониката, която е на разположение, този мотор се очертава като един от най-добрите пътнически и спортни машини.

Двигателят може да е същия като на GS, но BMW R 1250 R е съвсем различен мотор. Динамичният характер на роудстъра е изключително изразен. Превъзходните качества на новия боксер се усещат още при първите метри. Моторът изглежда така, сякаш мощността му иска всеки миг да се развихри. Моделът е по-рафиниран и универсален отвсякога. Най-важното е, че равномерното разгръщане на мощността се дължи на технологията BMW ShiftCam. Новият боксер с увеличения работен обем от 1254 куб. см си казва думата. R 1250 R е проектиран, да бъде по-динамичен. Това се дължи не само на повишената мощност от 136 к.с. и въртящият момент от 143 Нм, но и на технологията BMW ShiftCam с променлив контрол на клапаните. Тя  гарантира оптимална работа на машината, независимо от оборотите. Същевременно, двигателят е запазил типичната за боксера на BMW способност, да дава мощна тяга при всяко завъртане на газта.

При леко отваряне на дросела и под 5000 об/мин., боботенето на боксера се усеща осезателно. Различимият звук на боксера на BMW не може да бъде сбъркан. Дори при още ниските 2000 об/мин. той осигурява прилична тяга и ръмжащ, ритмичен звук от ауспуха. При градски скорости от порядъка на 50 до 80 км/ч. и има достатъчно въртящ момент, за да придържате мотора към най-горната предавка. Впечатление ми направи сравнително големия ход на лоста на скоростите. Това е малко некомфортно, когато се налага честата им смяна. Но като има достатъчно въртящ момент, за който споменахме, това не е проблем. Всичко гарантира неподправено удоволствие от карането.

Защитата от вятър не съществува. След 120 км/ч. насрещната струя е силна и недотам приятна. Това обаче се компенсира при по-ниска скорост. Моторът е стилен, спокоен и лесен за управление. Съчетава уравновесеността на боксера и изяществото на голия мотор. Няма големи промени в шасито, но това не е минус. С полуактивното си окачване, естествено  Öhlins (регулируемо чрез многобройните режими на езда на нашия тестов мотоциклет),  BMW R 1250 R може да бъде максимално комфортен по магистрала, преодолявайки неравностите или доста динамичен. Въпрос на избор. Подобно на предходния 1200-кубиков мотор, 45-милиметровата вилка в стил S1000RR заместват настройката на Telelever и дават повече усещане при наклон в завоя.

Системата Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) е опция. Тя бе налична в тестовия роудстър и осигурява по-стабилно поведение и по-сигурно управление. Dynamic ESA регулира автоматично характеристиките на окачването, включително и настройките за предварително натоварване. Така Dynamic ESA гарантира максимален комфорт и сцепление, независимо от ситуацията, дори при наклонен мотоциклет.

BMW замени Brembo като спирачна система, боксерите с технологията Shift Cam от ново поколение на BMW, както и новия флагман – супербайкът S1000RR, за който вече писахме, заложиха на апарати, брандирани с BMW, но направени от американския производител на спирачки Hayes.

Тестовият байк R1250R бе версия Exclusive. Той има допълнителни режими на каране, бърза смяна на предавките нагоре и надолу, спойлер на двигателя, боя и аксесоари на HP. В тях влизат и отопляемите ръкохватки, електронно регулируемо задно окачване, круиз контрол, централна стойка, хромиран ауспух, аларма и сервиз за спешни повиквания.

Както споменахме, външно промените не са толкова големи. Спойлерът на двигателя и защитата на радиатора са с нов дизайн. Цветовата гама на R 1250 R е още по-впечатляваща. Black storm металикът подчертава стилния вид на мотоциклета, докато изпълнението HP изкарва наяве спортната същност на мощния роудстър. Изпълнението Exclusive е подчертано елегантно, а специалният вариант Option 719 е за онези, които искат да се отличават от останалите. Неговият Stardust металик изглежда наистина изумително!

R1250R все още е тежка машина по стандартите на голите спортни мотори. Теглото е 239 кг, когато моторът е с всички течности и е напълно зареден с гориво. Въпреки всичко, това е най-пъргавият байк в семейството R. Той има най-бързото ускорение, най-доброто спиране. Позицията за езда е удобна, просторна. Нулева защита от вятър, както споменах, предизвиква донякъде дискомфорт при висока скорост. Поне в първите изминати километри. След това обаче пълната сила на насрещния въздух и усещането за скорост дават особено чувство.

Стандартни за модела са 6,5-инчовият цветен екран, контролът на сцеплението, режимите за шосе и дъжд, LED дневни светлини и автоматичния контрол на стартирането от наклон са стандартни за модела. Използвайки технологията от новия S1000RR, цветният екран на R1250R е ясен и лесен за четене с един поглед. Дава пълна информация. Дори записва ъгъл на завой, силата на спирачките и сила на ускорение по време на ездата. От BMW предлагат опционална стойка за навигация, която е задължително условие за дълги пътувания.

 

Технически характеристики

Двигател: двуцилиндров, боксер с 8 клапана, обем 1254 куб. см и течно охлаждане.
Максимална мощност: 136 к.с.
Максимален въртящ момент: 143 Нм
Максимална скорост: 230 км/ч
Среден разход на гориво : 6.2 л/100 км
Обем на резервоара: 18 литра
Рамка от тръбна стомана
Обем на резервоара: 18 л
Височина на седалката: 820 мм
Тегло на мотора: 239 кг

Окачване
Предно: 45 мм нерегулируема обърната вилка
Отзад: Паралевер с единична регулируема пружина (опция Dynamic ESA)

Спирачки
Предна: 2 x 320 мм предни дискове с четири бутални радиални апарати.
Задна: 276 мм заден диск с двойно бутало

Гуми
Предна: 120/70 x 17
Задна: 180/55 x 17

Цена 27 200 лева, гаранционен срок 3 години