Hyundai i20 N е най-новият спортен модел на Hyundai Motor – хечбек, който може да се кара и на състезателна писта. Автомобилът е вдъхновен от рали варианта i20 WRC. Той се присъединява към i30 N и i30 Fastback N сред спортната гама на Hyundai в Европа, за да задоволи ентусиастите, ориентирани към динамичното шофиране.
Корените на i20 N са в моторните спортове. Той е вдъхновен от i20 Coupe WRC – рали автомобил, базиран на силно модифицирана версия на шосейния Hyundai i20. Има същото тегло като минималното, изисквано в световния рали шампионат. Със състезателната версия Hyundai спечели през 2019 г. WRC титлата при конструкторите. Понастоящем отборът на автомобилния производител има общо 17 победи в световното първенство.
Изцяло новият i20 N е с външен вид, който отговаря на динамичното изживяване зад волана
Външният дизайн на модела подчертава неговата същност. В него са комбинирани елементи от рали наследството на Hyundai с най-новата дизайнерска идентичност на компанията Sensuous Sportiness, което създава емоционално привличане за шофьорите.
Отзад отличителният вдъхновен от WRC спойлер подсилва притискащата сила и подчертава аеродинамичния характер на изцяло новия i20 N. Други акценти в дизайна включват предни LED фарове, докато затъмнените задни светлини наподобяват черен диамант. Спортните характеристики на изцяло новия i20 N се подчертават допълнително от специалните му 18-инчови алуминиеви джанти със сиво матово покритие и спирачни апарати с лого N.
Интериорният дизайн предлага високоефективно пространство за шофиране Вътре изцяло новият i20 N представлява динамично пространство за шофиране с множество специфични за N акценти. Това включва специални спортни седалки с вградена облегалка за глава, които са уникални за изцяло новия i20 N, както и N волан и N скоростен лост и спортни N метални педали. Черният интериор се отличава с акценти Performance Blue и изцяло черен таван. Дигиталното табло и AVN екранът включват функции като променливата светодиодна червена зона, която варира в зависимост от температурата на двигателното масло, и индикатора за времето на превключване, който показва на водача най-доброто време за превключване на предавките.
Изцяло новият i20 N се задвижва от 1,6-литров двигател с турбо GDi с шестстепенна ръчна скоростна кутия (6MT)
Този двигател е първият от ново поколение в европейски модел на Hyundai и осигурява максимална мощност от 204 к.с. и максимален въртящ момент от 275 Nm. Със своите 1190 кг тегло, точно както i20 Coupe WRC, съотношението мощност/тегло е едно от най-добрите в класа. Изцяло новият i20 N осигурява максимална скорост от 230 км/ч и може да ускори от 0 100 км/ч само за 6,7 секунди.
Двигателят предлага мощност, която осигурява бърза реакция и подобрено ускорение за още по-голямо забавление на пътя или на пистата. Мощността осигурява повече въртящ момент и мощност при по-ниски обороти в минута. По този начин използва повече от потенциала на двигателя в ежедневни ситуации на шофиране. Изцяло новият i20 N поддържа максимален въртящ момент между 1 750 и 4 500 об/мин. Постига максимална мощност между 5 500 и 6 000 об/мин. Това подобрява ускорението в средния и високия диапазон на скоростта и осигурява постоянно висока производителност в различни условия на шофиране. Изцяло новият двигател i20 N разполага с ексклузивна турбо система, която се охлажда от интеркулер и циркулацията на водата на двигателя. 350-барна инжекционна шина под високо налягане осигурява атомизация на горивото, по-бърза реакция на двигателя, както и по-ефективно приготвяне на сместа.
Двигателят 1.6 T-GDi използва новата технология на Hyundai с непрекъснато променлива продължителност на клапаните (CVVD)
Разполага с рециркулация на отработените газове при ниско налягане (LP EGR) за допълнителна оптимизация на горивната ефективност. CVVC регулира продължителността на отваряне и затваряне на клапаните в съответствие с условията на шофиране. Така се постига подобрение в производителността и три процента подобрение на горивната ефективност. Междувременно 6MT е усъвършенстван и подсилен специално за изцяло новия i20 N, за да се справи с по-високи обороти, въртящ момент и Launch Control. Изцяло новият i20 N може да бъде оборудван и с N Corner Carving Differential, механичен диференциал с ограничено приплъзване (m LSD), който използва механично управляван тип торсионни зъбни колела за контрол на предаването на мощност към предните колела. Той осигурява оптимално сцепление и подобрява сцеплението на всеки ъгъл за по-спортно и по-пъргаво каране.
Изцяло новият i20 N е оборудван с редица специални функционалности за спортно изживяване, забавно за шофиране
N Grin Control System предлага на клиентите високо ниво на персонализация, с пет различни режима на задвижване: Normal, Eco, Sport, N и N Custom. Режимите на задвижване регулират параметрите на двигателя, електронния контрол на стабилността (ESC), звука на изпускателната система, управлението и трансмисията, за да ги оптимизират за различни условия на шофиране. В режим N Custom шофьорите могат да избират от настройки Normal, Eco, Sport и Sport + за всеки от споменатите компоненти, за да съответстват на предпочитанията за шофиране и пътните условия чрез „Spider diagram“ на екрана на AVN. За още по-спортно удоволствие от шофирането, електронният контрол на стабилността (ESC) може да се управлява на три етапа: включен, спортен и напълно изключен.
Подобно на i30 N, изцяло новият i20 N може да се похвали с набор от високоефективни функции за шофиране. Rev Matching синхронизира двигателя с изходния вал и има собствен специален бутон за активиране на волана. Това позволява по-плавни или по-спортни понижаващи предавки в зависимост от режима на шофиране. С Launch Control двигателят и контролът на сцеплението са оптимизирани за бързо ускорение от старт, точно като професионален състезател. Изцяло новият i20 N ще бъде достъпен в цяла Европа от пролетта на 2021 година.
Der neue Hyundai i20 N wurde noch nicht für den deutschen Markt homologiert und das Fahrzeug ist noch nicht im Verkauf. Die Homologation und die Kraftstoffverbrauchsermittlung der deutschen Länderausführung erfolgen im Rahmen der Markteinführung.
🎦 –> https://t.co/UGdOTFtr7l pic.twitter.com/jfbTbjlh79— Hyundai Deutschland (@Hyundai_DE) November 3, 2020