Пилотите на Катерам, Заубер, Торо Росо и Уилямс за очакванията си от Гран при на Унгария, 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г.
Камуи Кобаяши (Катерам): Унгария е последното състезание преди августовската пауза – още една наистина популярна надпревара и сред феновете, и сред всички хора в F1. Един от най-хубавите ми спомени е точно от там – през 2010 г., когато за първи път се състезавах на Хунгароринг в F1. Имах наказание за нещо и трябваше да стартирам от последна редица, 23-ти, но изпреварих шест или седем коли в първата обиколка и след това финиширах в точките! Смятам за достатъчно реалистично да кажа, че това едва ли е възможно тази година, но все пак ще се борим толкова упорито, колкото можем и се надяваме на някакъв положителен изход. Един от ключовете за добро време в обиколка е да се намери добър ритъм, особено във втори сектор. Трябва да преминаваш плавно завоите. Управлението на гумите ще е дори по-важно от обичайно, тъй като обикновено е горещо, а ние ще сме със софт и медиум.
Маркус Ериксон (Катерам): Заминаваме за Унгария веднага след Гран при на Германия и ще имаме още една възможност да се борим с колите пред нас. В последните няколко надпревари имах проблеми, които повлияха на представянето ми още преди да съм стартирал. Затова целта ми е да направя чист уикенд, да изкарам колкото се може повече време на писта, особено в квалификацията след случилото се на Хокенхайм. В Унгария винаги съм получавал страхотна подкрепа. Това е едно от състезанията, на което идват много шведски фенове. След като видях толкова шведски знамена в Германия, сега нямам търпение за същото в Унгария. Искам да им дам повод за радост този уикенд, особено в неделя, така че е важно колата да издържи, за да получим шанс да се борим в квалификацията и състезанието както трябва.
Естебан Гутиерес (Заубер): Хунгароринг има различни характеристики спрямо повечето останали трасета в календара. Пистата е много интересна и ми харесва да карам там. Състои се от ниско- и средноскоростни завои. Доста неравна е и това оказва влияние върху механичните настройки на колата. Температурите традиционно са високи и това натоварва гумите. Износването е сериозно, тъй като и на трасето има няколко комбинации от десни-леви завои. Това ни дава определени възможности и можем да работим по различни стратегии. Харесва ми да съм на Хунгароринг. Отборите продължават да се трудят упорито и се надявам да сме в по-добра позиция за предстоящата надпревара.
Адриан Сутил (Заубер): Гран при на Унгария е страхотно състезание и феновете там обичат спорта. Самото трасе е късо, но е истинско предизвикателство – не е лесно да направиш перфектна обиколка. Необходимо е добро сцепление, тъй като има доста бавни завои. Хунгароринг има интересна конфигурация и определено е добре да присъства в календара. Това е второто най-бавно трасе след Монако. Трудно е да се предвиди какви са ни шансовете, но съм готов за добър резултат и се надявам на чудесно състезание.
Жан-Ерик Верн (Торо Росо): Състезанието е важно, тъй като е точно преди ваканцията. То е наистина трудно и за колата, и за пилотите. Пистата е разположена на дъното на долина, която изглежда вкарва в капан жегата. Пистата няма дълги прави, така че няма време да си отдъхнеш в рамките на една обиколка. Може да е изнервящо да се състезаваш там, тъй като ако се озовеш зад по-бавен болид, не можеш да изпревариш. Необходимо е да се доближиш максимално до колата пред теб, за да я изпревариш на правата пред питовете. Но да се движиш толкова близо до автомобил цял един тур е доста сложно. Непрекъснато завиваш, спираш, ускоряваш.
Данил Квят (Торо Росо): Хунгарорирнг е в листата на любимите ми трасета заради това колко е плавна конфигурацията. Не можеш дъх да си поемеш, но нямам търпение да карам там. Позицията на стартовата решетка е важна, за да не се окажеш зад по-бавни коли. Може да е много горещо и по-изтощително дори от Малайзия, защото няма дълги прави, на които да отдъхнеш. Харесвам Будапеща, на състезанието идват доста руснаци, така че се надявам да видя доста руски знамена по трибуните. Не колкото в Сочи, разбира се, но все пак е хубаво.
Фелипе Маса (Уилямс): На пистата в Унгария добрата задвижваща система е с по-малко значение. Аеродинамиката играе сериозна роля и доброто аеропритискане в завоите е жизненоважно. Работихме сериозно, за да подготвим колата си за такъв тип трасета и ако нещата се получат, би трябвало да сме конкурентоспособни. Надявам се да взема добро количество точки този уикенд.
Валтери Ботас (Уилямс): В Будапеща ще е последното състезание преди лятната пауза. Целта ни е да постигнем добър резултат, за да излезем във ваканция с добро чувство (за свършената работа). Знаем, че това не е най-доброто трасе за болида ни, но се стараем да извлечем повече сцепление в завоите. Имаме някои новости, които би трябвало да помогнат. Квалификацията е много важна, тъй като на това трасе трудно се изпреварва. Обикновено е горещо, така че и износването на гумите е сериозно. Доброто провеждане на свободните тренировки би помогнало да намерим правилните настройки. В Унгария винаги идват фенове от Финландия, така че е почти като финландска Гран при и се надявам да им се отплатя с добър резултат.