Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нико Розберг спечели и Гран при на Австрия

Нико Розберг спечели и Гран при на Австрия

55
0
Люис Хамилтън,Нико Розберг

Нико Розберг спечели Гран при на Австрия на обновената писта Ред Бул Ринг, като изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън и пилотите на Уилямс Валтери Ботас и Фелипе Маса, които тръгнаха пред него от първата редица на старта. Пети се класира Фернандо Алонсо (Ферари), а зад него останаха Серхио Перес с Форс Индия (който отново бе с алтернативна стратегия днес), Кевин Магнусен (Макларън), Даниел Рикиардо (Ред Бул), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Кими Райконен.

Състезанието бе много напрегнато. Пилотите на Мерцедес излязоха пред съперниците си от Уилямс с по-добре избрани моменти за смяна на гумите и след това отново направиха поредния двубой помежду си, в който важна роля играеше използването на спирачките и зареждането при спиранията на батериите.

Преди старта в падока се говореше, че Хамилтън, тръгващ едва от 9-та позиция, и Фетел от 12-ти на старта ще опитат стратегия с 3 спирания в бокса със запазените си суперсофт. Хамилтън помоли Пит Бонингтън за половин клик промяна на предното крило и тя бе извършена от механиците. Не се наложи обаче да се ползва подобна стратегия нито за него, защото тръгна отлично, нито за Фетел, който пък отпадна рано. Ромейн Грожан трябваше да стартира от бокса заради смяна на скоростна кутия. Пилотите бяха предупредени да не напускат пистата на последния завой, за което вчера Люис бе наказан.

На старта Ботас, който тръгваше от втора позиция, се забави и Розберг го изпревари, а напред излетя тръгващият за първи път от 2008 г. от полпозишън Фелипе Маса. Хамилтън обаче направи най-добрия старт и още в първия завой се нареди пети зад четвъртия Алонсо, който пък точно каза на Андреа Стела в загряващия тур, че днес предната част е по-стабилна. Още в първата обиколка Хамилтън изпревари и испанеца, а по-напред Ботас си върна втората позиция.

В това време още в самото начало Фетел загуби задвижващата си система и движейки се бавно, попита какво да направи. Изостана с обиколка, докато рестартира всичко с бутона за пълна мощност на системата. Колата някак заработи, но после имаше контакт с Гутиерес и накрая бе извикан да се прибере в бокса.

В първите 10 обиколки от общо 71 разликата между Маса и Ботас бе под 1 сек, на 1,2 сек зад финландеца бе Нико, а на 0,8 сек зад него Хамилтън. Алонсо ги следваше далеч на 4,9 сек. Зад него бяха Магнусен, Райконен, Квят и Рикиардо, който излезе широко на първия завой, за да не се удари с Хамилтън. Още в десетия тур Хюлкенберг откри първите смени. Последваха го Магнусен, Рикиардо, Квят.

В 12-ата обиколка Розберг пръв от пилотите в челото спря, за да смени своя суперсофт с по-твърдия софт. В 14-ата обиколка и Люис бе в бокса за първа смяна, след като 12 пъти (!) му викнаха да влиза. Едва след това стоп направи Маса и при връщането си на пистата и двете коли на Мерцедес го изпревариха! Ботас също мина през бокса, сравнително късно, но поне изскочи пред Хамилтън и Маса.

Начело се оказа Перес, чиято Форс Индия отново работеше отлично с гумите. Зад него след стоповете се наредиха Розберг, Ботас, Хамилтън, Маса, Бътън и Малдонадо без да са спирали и Алонсо, Магнусен и Хюлкенберг.

Хамилтън получи обаждане, че в последните 2 обиколки претоварва спирачките!

След 20-ия тур редът се запазваше с минимални разлики от първия до 7-мия – Алонсо. Люис подгони Ботас. Перес водеше 0,6 сек пред Розберг, на 1,1 сек бе Ботас, а зад него на 0,4 сек бе Хамилтън. В 27-ата обиколка износените гуми на Перес най-накрая го предадоха и Розберг и Ботас го изпревариха. Хамилтън все така търсеше път да е по-бърз, като използва спирането и коментираше с Бонингтън какво да направи. И той изпревари Перес, който все пак спря в бокса за първия си стоп в 30-ата обиколка.

Напред Ботас вече се бореше за първата позиция с Нико, който направи грешка! До тях се залепи Хамилтън. Маса също бе близо и бе информиран, че Розберг изглежда бавен. В средата на дистанцията Нико избяга на над 1 сек от Ботас, който бе преследван на по-малко от секунда в DRS зоните от Хамилтън, а на 2,2 сек бе Маса. Противно на повечето прогнози колите на Уилямс наистина имаха добро темпо и не износваха гумите, а Маса бе инструктиран да скъси още малко дистанцията с първите трима.

В 40-ата обиколка Хамилтън пръв влезе за втора смяна и отново сложи софт. От предните му спирачки при стопа излезе и огън. След тур и Нико спря, а след още една обиколка Ботас, който се оказа и зад двата Мерцедес-а. Допълнителните турове, както и при първите смени се оказаха фатални, още повече, че с новите си гуми Люис направи 41-ата обиколка за рекордно време. Последва и смяната на Маса и тази на Алонсо, който поведе за малко с по-късен втори стоп и подреждането придоби почти завършен вид.

Хамилтън отново обсъди работата на спирачките, като разликата между него и Нико бе 1,5 сек. Розберг пък бе информиран от Тони Рос, че до края му предстои битка с Люис, която се очертаваше много интересна, защото и той внимаваше в разпределението на спирачното усилие. Нико се опита леко увеличи аванса си пред Люис и Ботас, но не успя да избяга. Следваше Перес с един стоп до тук пред Маса, Алонсо и Бътън също на един стоп до този момент. Двете коли на Мерцедес летяха в пакет на 1,5 сек, като Люис се опита с промяна в работа на диференциала да навакса изоставането си в 6-ти и 7-ми завой, което показваше телеметрията и да покрие загубата на време във втори сектор.

Перес спря за втори път в бокса в 56-ата обиколка и сложи суперсофт, което почти подреди колоната в челото. За влизане в зоната на точките се бореха Хюлкенберг, Рикиардо, Магнусен, Бътън и Райконен, който искаше още мощност, за да се бори!

В края Алонсо настигна Маса на под 1 секунда, но Мърдок успокои бразилеца, че имат по-добра скорост на правите и само трябва да внимава за гумите. В това време зад тях с новите си меки гуми Серхио изпревари Магнусен и зае шестата позиция.

В челото и двете сребърни коли бяха в режим 6, като Нико попита дали може да ползва режим за изпреварване. Отговориха му да не го пипа, същото казаха и на Хамилтън! В последната обиколка обаче Нико направи грешка в трети завой, но Хамилтън не се възползва от нея и всичко приключи.

Така Нико записа трета победа за сезона и увеличи аванса в шампионата пред Люис, който е с 4 победи, с нови 7 точки до 29 пункта.