Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Телевизионните рейтинги на F1 падат с до 50% на отделни пазари

Телевизионните рейтинги на F1 падат с до 50% на отделни пазари

49
0
Бърни Екълстоун

Телевизионните рейтинги на Формула 1 са паднали на отделни пазари с до 50% от началото на световния шампионат тази година.

Последните тенденции в гледаемостта се отразяват отскоро доста подробно в медиите и поредните данни не са никак окуражаващи. Най-тревожната информация засяга Латинска Америка, където според публикация в испанския вестник Марка, спадът е с огромните 50%. В Италия е отбелязан минус от около 20% въз основа на данни за първите пет надпревари от първенството. Само за Гран при на Канада общата загуба на зрители, отбелязана от Раи и Скай е почти 3,5 милиона души. За Испания спадът е 15%. В родината на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел зрителите са били с 10% по-малко през 2013-та в сравнение с предходния сезон, а през 2014-та намалението продължава – досега с още 3%, въпреки изключително силната серия на Мерцедес и успехите на Нико Розберг.

Общата аудитория на спорта падна под 500 милиона през миналия сезон, което е индикация за вече сериозен проблем. Подробен анализ на ситуацията в спорта и намаляването на гледаемостта може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (172).

Въпреки все по-широко огласявания спад на тв-зрителите управляващият търговските права на Гран при Бърни Екълстоун изобщо не се притеснява. Според него пренасочването на хората към интернет и социални мрежи като Фейсбук и Туитър е временно явление, което скоро ще отмине. 83-годишният англичанин допълни, че не вижда нужда Формула 1 да комуникира с феновете чрез подобни средства и заяви, че ако се намери някой да плаща за това, то тогава с радост би се заел.

В същото време огромните суми, които Екълстоун налага за домакински такси на организаторите на състезания, доведоха до това, че голяма част от стартовете вече са извън Европа, където е най-голямата и лоялна F1 аудитория. За последното (засега) попълнение – Баку в Азербайджан – се твърди, че ще отдели над 40 милиона долара само за правото да организира Гран при състезание. Подобни суми принуждават организаторите да правят билетите прекалено скъпи, което ограничава и хората по пистите.

В самия спорт отборите – с изключение на най-големите екипи – имат финансови затруднения. При някои тимове става дума за толкова сериозни грижи, че се говори за оцеляване, а не за състезания и печелене на каквото и да е.

Говорих с хората от RTL в Германия. Те казаха, че е изненадващо, че рейтингите падат, като се има предвид всичко, което правят. Защо? Защото хората могат да се занимават с определен брой неща. Използват Фейсбук, Туитър… Не могат да гледат безкрайно много неща. Рейтингите падат, но в крайна сметка хората ще се върнат към телевизията – заяви наскоро Екълстоун, цитиран от списание Форбс.