Екипът на Лотус във Формула 1 е съсредоточен най-вече върху окачването в момента, сподели Ромейн Грожан.
Отборът имаше сериозни грижи с Е22 в Монако, където преобладават нискоскоростните завои. Тимът обаче не се тревожи за високоскоростните криви в Монреал, обясни Грожан и продължи:
– Аеродинамиката е стабилна, а управлението на задвижващата система се подобрява, така че сега сме по-фокусирани върху окачването. Миналогодишният ни болид бе много добър в това отношение, така че ще сравняваме Е22 с Е21. Може да се върнем към някои предишни настройки, за да подобрим поведението при ниска скорост. Вярвам, че аеропритискането ни е каквото трябва, така че търсим по-добро механично сцепление. Дори в Монако имахме напредък с колата, въпреки че то не се отрази в класиранията.
Грожан има чудесни спомени от Монреал, където през 2012 г. от седми на стартовата решетка бе втори на финала. Миналогодишното представяне не бе толкова силно заради проблеми на мокро.
– Трасето в Монреал е нещо средно между нормална и улична писта. Стените са много близо на места, други участъци напомнят на европейски трасета. Мястото определено е уникално. Обикновено за там имаме специален аеропакет точно поради тази причина. В началото има много неизвестни. Пистата не се използва през останалата част от годината, така че сцеплението ще се променя сериозно и ние ще трябва да се адаптираме към това. Настилката понякога създава проблеми, както сме виждали в миналото. Времето също може да е предизвикателство. Надявам се да е хубаво и слънчево, тъй като наистина харесвам надпреварата – пистата ми е любимата на Xbox – каза още Ромейн.
Той бе доволен от представянето си в предходния кръг – Гран при на Монако, където въпреки проблемите от 19-ти на грида успя да се класира осми в състезанието. Заедно с отбора продължава да работи по автомобила, който за разлика от някои от предшествениците си изисква наистина сериозен труд.
– Винаги е лесно да се бърз, когато болидът ти е добър. Просто трябва да се концентрираш върху карането си. Но ако колата е по-сложна, се налага да мислиш за управлението, какво върши автомобилът, защото може да реагира непредсказуемо. Прибавете към това всички останали системи, които сега имаме и всичко се превръща в истинска лудост! Радвам се, че стигнахме до осмото място в Монако и сега отиваме в Канада с повече увереност – каза още Грожан.