Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на 0,05 сек пред Рикиардо в последната свободна сесия в Монако

Хамилтън на 0,05 сек пред Рикиардо в последната свободна сесия в Монако

41
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка преди Гран при на Монако.

На 5 стотни от секундата зад пилота на Мерцедес се нареди Даниел Рикиардо (Ред Бул), а трети е съотборникът му Нико Розберг.

Рикиардо нямаше търпение и пръв излезе от питлейна при светването на зеления семафор. Същото стори и Кими Райконен, който пропусна почти цялото време за подготовка в четвъртък заради повреда на скоростната кутия в неговото Ферари. Техническият директор на Скудерията Джеймс Алисън обясни вчера, че проблемите на Кими са подобни на тези на Фернандо Алонсо:

Не е напълно коректно да се твърди, че Райконен има повече грижи от Фернандо. Обратната им информация за колата е подобна. Проблемите на Кими са със сцепление, при спиране, при смяна на предавките към по-ниски. Горе-долу същите са при Фернандо. Каквито са, бих казал, при доста от останалите екипи. Просто Кими върви малко по-бавно от Фернандо в момента, но разликата намалява в течение на годината.

Алисън заяви също така, че е направил някои промени в техническата структура на отбора след идването си в Маранело. Според него някакви резултати от тях може да има още този сезон, но смята, че всъщност реално ще се види дали е постъпил правилно догодина.

Още при първата си поява на трасето пък Хамилтън получи съобщение, че ще направи 5 бързи обиколки, като екипът му очакваше серията да е на чиста писта, въпреки че повечето пилоти въртяха началните си опознавателни турове.

Първите времена бяха факт само пет минути след началото. Първите опити бяха направени с гуми софт. Отборите трябваше задължително да изпитат и суперсофт, след като мократа писта преди ден не позволи да изпълнят обичаните си програми. Рикиардо съобщи, че задните му гуми загряват по-бързо от предните. Тазгодишните спецификации са по-твърди спрямо тези от миналия сезон и отнема повече време, докато достигнат необходимата работна температура. В първите сесии софт загряваха след поне три обиколки.

Пилотите на Катерам Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон първи се появиха със суперсофт на пистата двадесетина минути след старта на сесията. Междувременно в Макларън се опитваха да се справят с проблем в предните спирачки в колата на Дженсън Бътън.

Розберг бе начело в средата на последния час за подготовка с време 1:17.736 мин. След него в класирането бе съотборникът му Хамилтън, трети и четвърти се наредиха съперниците от Ред Бул Себастиан Фетел и Рикиардо, следвани от Алонсо, Ромейн Грожан, Кевин Магнусен (който направи промени по окачването си) и т.н. До този момент с по-твърдите за уикенда гуми пилотите на Мерцедес направиха дълги серии от по 14 обиколки.

Розберг свали още малко от времето си със софт до 1:17.351, като дългата му серия стигна 18 тура. Хамилтън остана втори със 17 обиколки и изоставане от 0,515 сек. Рикиардо – въпреки че не бе особено доволен от болида си – пък излезе начело с 1:16.808 мин, вече със суперсофт, но в първия сектор времето му бе като това на съперниците от Мерцедес със софт, а във втория бе по-бърз с 0,3 сек. Австралиецът каза, че балансът на RB10 все още не е съвсем добре, докато Фетел на свой ред излезе с най-меките гуми. Същото сториха и останалите пилоти, като Хамилтън даде най-добро време – 1:16.758, само с 0,05 сек по-бързо от това на Рикиардо.