Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с драматична победа на Силвърстоун след инцидент с Верстапен и наказание

Хамилтън с драматична победа на Силвърстоун след инцидент с Верстапен и наказание

5057
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели драматично домашната си Гран при на Великобритания. Пилотът на Мерцедес получи наказание от 10 секунди за предизвикване на катастрофа с Макс Верстапен в началото на надпреварата. След това догони Шарл Льоклер и го изпревари два тура преди финала.

Фернандо Алонсо се завъртя на път към стартовата решетка, но излезе от тревата и стигна до грида.

29 градуса бе температурата на въздуха преди старта, тази на пистата – почти 53 градуса. За трети ден на пистата Силвърстоун нямаше никакъв шанс за дъжд. Всички на грида бяха с гуми медиум. Единствено Серхио Перес бе сложил хард, но той потегли от питлейна. Екипът на Ред Бул направи редица промени по колата му, след като мексиканският пилот излетя във вчерашната спринтова квалификация.

На старта Хамилтън атакува, Верстапен се защити. Англичанинът пробва пак след няколко завоя, но пилотът на Ред Бул отново отби и този опит.

В началото на втория тур се стигна до удар и Верстапен излетя в предпазните бариери на Копс

Шарл Льоклер излезе пръв, Хамилтън бе зад него. Излезе кола за сигурност. Състезанието бе спряно, а автомобилите – прибрани в питлейна.

Хамилтън попита по радиото дали Макс се добре, а след това изгледа повторение на инцидента по телевизията, когато се прибра в бокса. Кристиан Хорнер се обади на рейс директора Майкъл Маси и заяви, че според него инцидентът категорично е по вина на Люис. Стюардите съобщиха, че разследват случая.

При спирането Льоклер бе пръв пред Хамилтън, Валтери Ботас, Ландо Норис, Даниел Рикиардо, Себастиан Фетел, Алонсо, Карлос Сайнц, Кими Райконен, Естебан Окон

При втория старт Льоклер поведе, Хамилтън зае второто място, а Норис изпревари Ботас. Рикиардо бе пети. Фетел и Алонсо се бореха за шестата позиция и немският пилот на Астън Мартин се завъртя. Стюардите наказаха Хамилтън с 10 секунди за инцидента с Верстапен.

Сайнц излезе шести, следван от Алонсо, Строл, Окон, Райконен и Джовинаци. Льоклер имаше преднина от секунда пред Хамилтън, а Норис бе на 3,2 сек зад англичанина. Шестият Сайнц бе на почти 10 секунди.

В 11-ия Перес вече бе 12-ти. Льоклер дръпна на 1,7 сек пред Хамилтън. От Ферари съобщиха на пилотите си с кои стратегически планове ще работят по-нататък в надпреварата.

„Двигателят прекъсва!“, обади се по радиото Льоклер в 16-ата от 52 обиколки

През това време Хамилтън даваше най-добри обиколки. Шарл получи инструкции какви настройки да промени.

Перес направи питстоп в 19-ата обиколка. Сложи гуми медиум. Хамилтън каза, че натиска, но има блистери на гумите. Райконен, Ръсел и Фетел също минаха през пита и взеха средните по твърдост гуми. При спирането на Норис (за хард) механиците се забавиха.

Ботас направи своето спиране в 23-ия тур, взе хард. Льоклер успя да се отдалечи на 2 секунди от Хамилтън. Пилотът на Ферари получи инструкция от питуола на тима си да не вдига предавки ако задвижващата му система отново прекъсва. Авансът му стана 2,4 сек.

Първите трима в колоната – Льоклер, Хамилтън и Сайнц – не бяха спирали в бокса. Следваха Ботас, Норис, Гасли, Рикиардо, Цунода, Алонсо, Строл.

Хамилтън бе в пита в 28-ия тур. Екипът му сложи гуми хард и при излизането си англичанинът бе пети

Сайнц влезе в бокса в следващата обиколка. Смяната (също с хард) се обърка заради проблем да се извади пистолетът от гайката на предна лява гума. Хамилтън вече бе четвърти, а Льоклер бе в пита в 30-ия тур. Боксът на Шарл премина без проблеми и той се върна пръв в колоната. Зад него бе Ботас, а Хамилтън изпревари Норис и стана трети.

Льоклер бе на почти 9,5 сек пред Ботас, Хамилтън вървеше на още 4 секунди зад съотборника си. Норис бе четвърти, следван от Рикиардо, Сайнц, Алонсо, Строл, Перес, Гасли.

В 39-ата обиколка Перес взе още един комплект медиум. В 40-ата Льоклер бе на 7,7 сек пред Ботас. Хамилтън намали разликата спрямо съотборника си на 1,5 сек. От питуола казаха на пилотите си, че ги разменят, а Люис даде най-бърз тур.

10 тура преди финала Фетел се прибра в бокса на Астън Мартин.

Хамилтън натисна сериозно в последните обиколки и в 46-ия тур бе на 3 секунди зад Льоклер

В 47-ия разликата бе 2,3 сек. Кими Райконен се завъртя при битка с Перес. Върна се на пистата и се оказа пред Льоклер и Хамилтън. Двамата го задминаха и англичанинът бе вече на по-малко от 2 секунди зад пилота на Ферари.

Три тура преди карирания флаг Люис бе на секунда зад Шарл, вървяха в трафик. Разликата падна под секунда в 49-ия тур. 2 обиколки преди финала англичанинът се хвърли в атака, Льоклер не успя да го задържи и седемкратният световен шампион вдигна публиката на крака, взимайки лидерството в състезанието.

Льоклер остана втори, Ботас – трети. Норис и Рикиардо заеха четвърто и пето място. Топ 10 допълниха Сайнц, Алонсо, Строл, Окон, Цунода.