Хонда отново ще провери дали двигателят на Макс Верстапен от състезанието за Голямата награда на Великобритания може да бъде използван отново. Японците му направиха анализ в централата си в Сакура след надпреварата и тежкия удар на Копс с 51G. Но те не откриха повреди и го монтираха отново за тренировките в Гран при на Унгария.
След квалификацията в събота откриха аномалии и стана ясно, че вероятно има пукнатина. Поставиха нов мотор, трети за сезона. След катастрофата на първия завои последваха нови проверки, а японците отново върнаха мотора от Силвърстоун у дома, за да се опитат да го спасят.
Правилата в Гран при изискват целия шампионат да бъде завършен с 3 двигателя. Използването на всеки допълнителен, както и на нови компоненти в задвижващата система над допустимия брой, носи наказания със загуба на позиции на старта.
Техническият директор на Хонда F1 Тойохару Танабе обясни, че „връщаме мотора обратно в Сакура , за да проверим положението на пукнатината и нейната позиция. След това можем да разберем какво ще се случи в бъдеще и да обмислим дали може да се ремонтира“.
„Тъй като не е възможно да се сменят части, ще преценим дали може да се поправи отвън. Резултатът от това ще определи дали може да се използва в бъдеще или не. Не знам, но чувствам, че е доста трудна ситуация“, продължи той.
Танабе разкри още, как точно е бил разкрит проблема в събота вечерта: „След квалификацията колата се върна, махнахме капака и го намерихме. Бяхме проверили всичко преди квалификацията и нямаше нищо. Когато обаче погледнахме след квалификацията, видяхме пукнатини и маслото се просмукваше. Нямаше обаче влияние върху данните или параметрите в силата на двигателя, по които да ги открием.“
Освен напукания двигател на Верстапен в Япония е върнат и мотора на Серхио Перес.
Според Танабе той също трябва да се провери, дали може да се използва отново. Причината е, че след удара с Валтери Ботас на пистата изтече почти цялата охладителна течност.
„Има някои аномалии в данните, така че чувствам, че може да е доста трудно да продължим да използваме тези мотори в бъдеще“, добави още Танабе.