Ферари има план да направи „значителна“ модернизация на двигателя си във Формула 1 в хода на сезона, разкрива британският Аутоспорт. Промяната ще бъде осъществена чрез изменения в компоненти на силовия агрегат. Въпреки че за производителите на двигатели съществуват ограничения от хомологацията, които ги ограничават само до една актуализация спрямо миналата година, се оказа, че Ферари досега не са използвали „своята стъпка напред“ при много от компонентите в своя агрегат за 2021 г.
Докато други производители са представили всичките си нови детайли в началото на годината и сега трябва да се придържат към същите спецификации, то Ферари са използвали доста детайли директно от 2020 г. и сега могат да ги променят.
От кога се въвеждат новите компоненти?
Моментът на въвеждане на новите компоненти не е обявен. Шефът на Скудерията Матия Биното само заяви, че това няма да се случи преди Гран при на Италия през следващия месец.
Така Шарл Льоклер ще трябва да участва в Гран при на Белгия в края на август с мотора от Унгария, който бе повреден и е от предходната спецификация.
Слуховете в Италия са, че всъщност новият PU ще е готов още за Спа, на която мощността има голямо значение, а след това и двете коли ще са с новите системи в Монца.
Без да отхърля категорично подобни твърдения Биното просто прогнозира, че със сигурност Гран при на Белгия няма да е лесно състезание.
„Това ще бъде трудно състезание за нас, защото ни липсват седем десети спрямо най-добрите – твърди италианецът. – Повече от 60% от тези десети се дължат на двигателя. Това е зоната, в която най-много изоставаме. Затова считаме, че сме зад Мерцедес и Хонда (Ред Бул). На писта като тази в Белгия, ако погледнете нашите симулации, ще видите, че това е трасе, на което двигателят има голямо значение. Особено в квалификационните обиколки разликата ще бъде значителна.“
Правилата във Формула 1 бяха променени през последните години във връзка с пандемията и намаляването на разходите. Моторите и частите са силно ограничени като бройка и развитие.
И докато през 2020 г. отборите трябваше да се придържат към същата спецификация, с която те стартираха в първото състезание за сезона, ситуацията се промени за тази година. Моторите могат да бъдат променени веднъж и след това да няма повече промени.
В допълнение 2 към Техническите регламенти се казва, че „От 2021 г. нататък ще може да се прави по една актуализация на спецификацията, която да се извърши между края на предходния сезон и края на текущия сезон.“