Лотус са постигнали напредък от 2 секунди в представянето на автомобила си Е22 след промените, направени от Рено, каза шефът на отбора Жерар Лопес.
Ромейн Грожан успя да стигне до 3-та част на квалификацията за Гран при на Китай за първи път през 2014 г. За разлика от него обаче съотборникът му Пастор Малдонадо не участва в сесията за разпределение на позициите на старта заради теч от двигателя, появил се в третата свободна тренировка. В състезанието пък Малдонадо успя да завърши, а Грожан отпадна след повреда в скоростната кутия. Въпреки това екипът бе обнадежден от представянето на колата си в четвъртия кръг от шампионата.
– В Китай наблюдавахме ясно напредък от страна на Рено. Момчетата почти говорят за две секунди, което е много. Хронометърът не лъже – по отношение на представяне сме с две секунди напред – коментира Лопес. – Колата е добра. Ромейн имаше проблеми с дифузьора в събота, но на база времената за обиколки вероятно щяхме да стигнем 6-то място в квалификацията, ако нямахме никакви проблеми. Според нас колата ни се намира на тази позиция, въпреки че знаем, че на автомобилите със задвижващи системи на Мерцедес дори не им трябва DRS, за да ни изпреварят. В същото време положителното е, че разполагаме с добро темпо.
Екипът на Лотус имаше сериозни трудности със задвижващата система на Рено още от презсезонните тестове. В Гран при на Австралия и двамата пилоти на тима отпаднаха заради проблеми със системата ERS, в Малайзия Малдонадо не стигна до финала след като получи повреда в задвижващата система. Бахрейн бе първата надпревара, в която и двамата състезатели завършиха, но бяха далеч от борбата за точки. Грижите на екипа продължиха и по време на двудневните тестове след старта на Сахир, след като Грожан и Малдонадо направиха едва по 16 обиколки заради проблеми с двигателя.
– Не очаквахме да имаме такива проблеми с агрегата. След тестовете във въздушния тунел знаехме, че разполагаме с много добра кола. Но проблемът е, когато започваш да правиш изпитания на елементите на пистата. Не можеш да работиш по настройки, ако не въртиш обиколки. Така че липсата на каране предизвика много грижи и забавяне. Достигнахме връхна точка на негативност след състезанието в Бахрейн, когато и двата двигателя изгърмяха (в тестовете) и не можахме да сторим нищо. Това беше моментът, в който спряхме да правим определени неща и си казахме: „Просто не можем да си позволим да продължаваме по този начин.” – допълни Лопес.
Следващият кръг от Формула 1 е след две седмици (9-11 май) на пистата Каталуня до Барселона. Шефът на Лотус добави, че очаква Рено да направят още една крачка напред и екипът да се представи по-добре на испанското трасе.