Само единият пилот на Лотус успя да стигне до финала на Гран при на Китай, при това извън зоната на точките. От отбора обаче отбелязаха, че за първи път от Мелбърн насам са демонстрирали, че имат достатъчно темпо, за да се борят за точки. Това бе положителният извод след още един труден уикенд за екипа.
Пастор Малдонадо финишира 14-ти, а Ромейн Грожан отпадна заради повреда на скоростната кутия.
– Първо изчезна четвърта предавка, като постепенно ситуацията се влоши и накрая загубих всички скорости – обясни френският пилот на Лотус. – Подобен проблем ни се случва за първи път, така че ще трябва да разберем какво точно стана. Допреди това състезанието ни бе чудесно, борехме се за девета позиция, тоест бяхме в зоната на точките. Надявам се в Барселона вече да сме в топ 10.
Малдонадо изобщо не кара във вчерашната квалификация заради проблем с двигателя. Той бе допуснат до старт от стюардите и бе последен на грида.
– Не беше най-добрата ми надпревара, но поне финиширах – заключи венецуелецът. – Темпото ми не бе фантастично, но поне имаме напредък и натисках колкото можах. Ще прегледаме информацията. Изглежда ни липсва скорост на правите и това прави изпреварванията сложни, както и защитата. Би било хубаво да изкараме уикенд без проблеми и с тази цел работим с поглед към стартовете в Европа.
Директорът операции на пистата Алан Перман отбеляза, че Лотус имат планирани повече нови компоненти за Гран при на Испания и се надяват там да са по-конкурентоспособни.
– Записахме реален прогрес този уикенд и за първи път от Мелбърн насам демонстрирахме, че имаме достатъчно скорост, за да се борим за точки. Имаме напредък и по отношение на задвижващата система. В трите седмици до следващата надпревара ще работим заедно с екипа за оползотворим потенциала си – заяви инженерът на Рено Спорт F1 за Лотус Лоран Дьобу.