Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз и в третата свободна тренировка

Хамилтън най-бърз и в третата свободна тренировка

65
0
2014,Бахрейн,Люис Хамилтън,Мерцедес

Люис Хамилтън постигна най-добро време и в третата свободна тренировка в Бахрейн. Британският пилот на Мерцедес изпревари само с 0,1 сек своя съотборник Нико Розберг, а на трето място с изоставане от 0,5 сек спрямо водача се нареди Серхио Перес от екипа на Форс Индия. Валтери Ботас и Фелипе Маса от тима на Уилямс заеха четвърта и пета позиция, а Дженсън Бътън с Макларън бе шести. Първата кола, която не бе задвижвана от система на Мерцедес, бе Ферари-то на Фернандо Алонсо на седмо място.

Третата свободна тренировка започна при условия, близки до тези в първата сесия от вчерашния ден. Температурата на въздуха бе 25 градуса, а тази на асфалта малко над 40. Въпреки това пилотите не бързаха да започнат работата си на пистата, нещо доста необичайно за третата част в съботния ден. Отговорност за това определено носи предвиденото за квалификацията и състезанието време, когато условията са съвсем различни и не отговарят на моментните.

След първите обиколки за проверка на системите мнозинството от пилотите се прибра в бокса. На пистата остана само Адриян Сутил, който имаше проблем в петъчния ден със зареждането на батериите в неговия Заубер. Двайсетина минути след началото на сесията все пак на пистата се появиха пилотите на Ред Бул и Ферари, допълнени от тези на Торо Росо и Лотус.

Квят поведе след първите опити с медиум сместа, следван от Райконен и Алонсо. Фетел и Рикиардо заеха четвърта и пета позиция, като австралиецът се прибра веднага след първата си бърза обиколка в бокса.

Пет минути преди преполовяването на сесията от питлейна излязоха болидите на Мерцедес и Макларън. Хамилтън поведе още след първия си опит, докато Розберг изглежда работеше по подготовката си за състезанието. Времето на британеца бе по-добро с повече от секунда от това на Квят. Бившият му съотборник Дженсън Бътън се опита да се доближи, но опитът му се оказа добър само за второто място, макар и с изоставане от почти секунда.

Промените продължиха, като Розберг измести съотборника си от върха в своята трета бърза обиколка. При времена на пилотите на Мерцедес от 1:37.3 мин, останалите се движеха с повече от секунда изоставане.

Картината 20 минути преди края на сесията бе впечатляваща, макар и не съвсем изненадваща. В първите шест коли в класирането задвижващата система бе на Мерцедес.

Райконен бе първият пилот с меката смес, появил се на пистата в 40-ата минута. Фетел обаче се завъртя на излизането от втори завой, предизвиквайки жълти знамена и оставайки в чакъла, което принуди финландеца да се прибере без да запише бърза обиколка.

Пилотите предпочетоха да останат в бокса до отстраняването на колата на Фетел и едва 10 минути преди края работата отново започна с излизането на колите на Мерцедес с меки гуми. Хамилтън поведе с 1:35.324 мин. следван на 0,1 сек от Розберг. Времето на Хюлкенберг бе трето, но отново със секунда назад от това на пилотите на Мерцедес. Скоро германецът бе изместен от съотборника си Перес, а Райконен записа едва пето време. Бътън и Алонсо се вклиниха между двамата пилоти на Форс Индия, записвайки четвърти и пети резултат. Малко по-късно в последните минути Ботас и Маса изпревариха Бътън.

Така впечатлението, че задвижващите системи на Мерцедес определено имат предимство на това трасе останаха и след третата свободна тренировка. Прогнозите за квалификацията отново сочат към предимство за болидите, задвижвани от агрегати на швабите.