Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тост: Цунода няма вина за станалото с Ред Бул; Волф: Те изоставаха...

Тост: Цунода няма вина за станалото с Ред Бул; Волф: Те изоставаха и в този момент

3073
0
Юки Цунода
Юки Цунода; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер и Хелмут Марко от Ред Бул обвиниха Юки Цунода за провалените последни опити на Серхио Перес и Макс Верстапен в квалификацията за Гран при на Мексико. Шефът на Алфа Таури Франц Тост обаче заяви, че японският пилот няма вина за станалото на пистата в края на Q3.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

„Казахме му по радиото, че Ред Бул-ите идват и той просто се отмести, за да изпреварят по-лесно. И Перес го последва. Вината не е на Юки“, заяви Тост

„Цунода не е сбъркал. Стори го нарочно. Обадихме му се, че Ред Бул-ите приближават, Перес идва и той умишлено отиде встрани, за да не ги притеснява, да не е пред тях. Честно казано, абсолютно не разбирам защо Перес също излезе от пистата там. Юки отиде настрани – като всички пилоти в квалификацията, правещи място на други състезатели. Затова не разбирам нищо в цялата тази ситуация. Юки изтегли Пиер [Гасли]. Искаше да е пред [Ландо] Норис – това са две причини да е на пистата.“

Обяснението на Перес за излитането му от пистата бе, че е изгубил аеропритискане, следвайки Цунода. Според мексиканския пилот състезателят на Алфа Таури „не би трябвало да е там в Q3“.

Самият Цунода заяви, че не е може да стори нищо по-различно.

„Отидох настрани, какво друго да направя? Не знам къде другаде бих могъл да мръдна. Ако сега имам нова възможност, представа нямам какво друго бих могъл да сторя“, каза японският пилот.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Шефът на Мерцедес Тото Волф пък изрази съмнение, че Верстапен и Перес правеха по-силни обиколки в сравнение с предишните си опити, както твърдеше Хорнер

„Мисля, че на този етап те изоставаха. Нещо от порядъка на две десети или две и половина десети. Всички бяхме изненадани. Беше доста очевидно, че Макс би трябвало да вземе полпозишъна, а ние – да се борим с Чеко за позициите зад него. Тогава обаче квалификацията ни се получи. Започнахме да ги изпреварваме с гумите медиум. И в нито един момент в Q3 не са водили, в нито една от обиколките си. Вярвам също така, че изоставаха и в тези последни обиколки.“

„Точно това прави този спорт толкова изумителен: представянето се променя от една сесия до следващата. В Остин нашето се влоши, в Мексико се получи обратното“, посочи Волф.