Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг начело във втората тренировка в Малайзия

Розберг начело във втората тренировка в Малайзия

40
0
Себастиан Фетел

Нико Розберг даде най-добро време във втората тренировка преди Гран при на Малайзия. Така Мерцедес останаха на върха в подреждането в днешните свободни сесии на пистата Сепанг, след като в първата сесия най-бърз бе Люис Хамилтън.

Температурата на въздуха в началото на тези 90 минути за подготовка бе достигнала 33 градуса, а тази на трасето – 50. Шансът да завали бе 40%. Серхио Перес бе готов за сесията още преди началото й, след като пропусна първата заради проблем с горивната система на своя Форс Индия. От Катерам обаче съобщиха, че Камуи Кобаяши няма да кара във втората тренировка. В колата му отново бе сменена цялата контролна електроника (за трети път досега), същото бе сторено и с болида на съекипника му Маркус Ериксон (също за трети път). В болида на японеца бе сменен и блокът батерии. Пилотите имат право да използват 5 задвижващи системи за целия сезон – всеки шести компонент или изцяло нова система в автомобила води до санкции. Специално за Кобаяши това е и втори пореден състезателен уикенд, в който той няма възможност да прави изпитания в петък. Нови контролна електроника и блок батерии има и в Уилямс-а на Фелипе Маса – втори за него от началото на сезона.

Половината болиди излязоха на пистата в началото на сесията. Още в петата минута Макс Чилтън се завъртя на трети завой и Маруся-та остана в зоната за сигурност. Жан-Ерик Верн стори същото в последната крива, но той върна на трасето своето Торо Росо.

Проблемите на Лотус продължиха и в тази сесия. Ромейн Грожан получи инструкция да не сменя предавки и да се прибере. Той имаше 9 обиколки до този момент, а Пастор Малдонадо още не бе излизал.

Фернандо Алонсо също бе нетърпелив да навакса изгубено време, тъй като в първата сесия бе повредил пода на Ферари-то си. Половин час след началото на тренировката той бе начело в класирането с 1:40.737 мин, следван от Люис Хамилтън (+0,048 сек) и Себастиан Фетел (+0,304 сек).

Междувременно в питлейна се появи Бърни Екълстоун, който многократно изразяваше недоволство от новите задвижващи системи от началото на годината. Управляващият търговските права на Формула 1 отново заяви, че звукът на колите е ужасен по телевизията, но призна, че на живо е малко по-добре. 83-годишният англичанин не пропусна да повтори и че е получил оплаквания от множество организатори по повод звученето на автомобилите.

Отборите пък бяха заети с непосредствените си задачи преди Гран при на Малайзия и обичайно във втората петъчна сесия една от тях е работа с гумите и сравнение на двата налични типа за уикенда. Ериксон (който мимоходом отбеляза: „Мощността ми е много ниска, както обикновено”) пръв сложи медиум – по-меката смес, която е на разположение на Сепанг, последван от Перес, Кевин Магнусен, пилотите на Заубер Естебан Гутиерес и Адриан Сутил. Ред Бул пък изследваха поведението на въздушния поток около задното крило и в предната част на RB10. Кристиан Хорнер заяви, че според данните на екипа болидът им е с 0,8-1 сек по-бавен на правите спрямо най-бързите съперници. Отборът работи с нови дебитомери на Сепанг. Англичанинът сподели, че се надява те да работят както трябва на малайзийското трасе, но не уточни как ще процедират в Ред Бул, ако имат същия проблем като в Австралия – дали ще спазят подадени от ФИА указания или ще разчитат на собствените си данни.

След първите серии с медиум пък Розберг излезе пръв (1:39.909), следван от Кими Райконен (1:39.944) и Фетел (1:39.970). В Скудерията изпробваха нов капак на мотора с отвори по ръба за охлаждане, както и допълнителни нови компоненти за увеличаване притискането в задната част. Алонсо прави изпитания с повече гориво и без DRS, като двамата с Кими бяха на пета и втора позиция. Рейс инженерът на Фетел Гийом Роклен пък се обади на германеца, че знаят за проблема на излизане от последния завой, без да уточни какъв е той. Малко след това Роклен отбеляза още, че износването на гумите медиум е доста високо и препоръча на Фетел да ги пази.

След изтичането на час от втората тренировъчна сесия Лотус продължаваха да се опитват да поправят болидите си. Малдонадо изобщо не се бе появявал на трасето. В болида на Грожан пък смениха окачването. Френският състезател се появи на трасето малко повече от 20 минути преди карирания флаг, директно с по-меките гуми. След пет тура той отново бе принуден да спре заради проблем със скоростната кутия.

Мерцедес продължаваха да са най-бързи. Тимът е с нов корпус в задната част, а според съперници още в Австралия авансът им пред всички останали е бил около секунда. По време на изпитанията пък на Хамилтън му напомниха да слуша за звуковия сигнал, даващ знак, че е преминал точката, след която е разрешено използването на DRS. Аудиосигнали има и за други дейности – като смяна на предавки например, за да се улесни работата на пилотите, които тази година боравят с още повече функции. По този начин състезателят остава съсредоточен върху карането и пистата вместо непрекъснато да следи нещо по волана и на дисплея върху него.

Розберг остана пръв до финала на сесията, следван от Райконен, Фетел, Хамилтън, Алонсо, Маса, Даниел Рикиардо (който излетя от пистата в самия край), Бътън, Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг и т.н.