Гран При комисията в MotoGP с председател Кармело Еспелета (Dorna) и членове Игнасио Вернеда – изпълнителен директор на FIM, Ерве Поншарел от IRTA и Танако Цубоучи от MSMA се срещнаха днес в Катар. Те взеха доста важни решение и одобриха доста въпроси, свързани с клас MotoGP.
Стандартният Championship ECU и софтуера ще бъдат задължителни за всичмки мотоциклети от 2016 г. Всички настоящи и бъдещи участници в MotoGP ще си сътрудничат за проектирането и разработването на софтуера на Championship ECU. По време на разработването на софтуера ще създаден затворен потребителски сайт, на който да се даде възможност на участниците да следят за разработката на софтуера и за въвеждане на предложените от тях изменения.
С незабавен ефект всеки производител, който използва опцията Factory и не е спечелил победа при сухо време в предишната година, както и ако в шампионата влезе нов производител, той ще може да използва 12 двигателя за един пилот на сезон, които ще може да развива, да 24 л гориво, същите гуми и възможности за тестове като категорията Open. Това решение ще бъде валидно до началото на сезон 2016.
Споменатите по-горе привилегии ще бъдат променени ако, пилот или двама пилоти на един и същ производител, участващ в описаните условия, постигне една победа, двe втори места или три пъти стъпи на подиума по време на сезон 2014, след това има рестрикции. За този производител обема на горивото в резервоара ще бъде намалено до 22 л. Освен това, ако един производител постигне три победи през 2014 г., той ще загуби правото да използва най-меките гуми за категорията Open.
Промените ще важат за останалите състезания от сезон 2014 и за целия през 2015 г.