Фернандо Алонсо от екипа на Ферари постигна най-добро време в първата свободна тренировка на дебютния уикенд за 2014 г. в Австралия. Испанецът постигна време от 1:31.840 мин. което бе по-добро с повече от половин секунда от това на втория Дженсън Бътън.
На трета и четвърта позиция се наредиха пилотите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, а най-добрата новина за пилотите използващи двигатели на Рено бе добрата надеждност, показана в първия час и половина. Даниел Рикиаро от екипа на Ред Бул, завъртя 26 обиколки, докато съотборникът му от миналата година, Жан-Ерик Верн от отбора на Торо Росо бе най-усърден в първата сесия, завъртайки 30 обиколки. Още 27 записа и новобранеца Данил Квят, който се отличи с няколко минимални грешки.
На другия полюс бяха пилотите на Лотус и Катерам, които не записаха времена и имаха сериозни проблеми. Подобна изглеждаше картината и при Люис Хамилтън.
Чудесно време с температури малко над 20 градуса посрещна пилотите за първия старт на уикенда за 2014 г. в Австралия.
Първата свободна сесия на първия уикенд за сезона в Мелбърн започна по очакван начин. Първата повреда на двигател бе факт още в първите минути при инсталационните обиколки. Проблемът обаче дойде при отборът, който е смятан от мнозина за фаворит. Люис Хамилтън и неговият Мерцедес спряха още след първото излизане от бокса. Лек облак дим излизаше от задната част на колата.
„Изглежда имаме първата повреда на двигател“, казаха от питуола на Хамилтън, който обясни, че колата просто е спряла. Най-интересното в случая бе, че задвижващата система в колата на англичанина бе сменена преди началото на сесията.
Даниел Рикиардо пък бе първият пилот записал време в първата сесия. Австралийският пилот на Ред Бул се впусна в работа още в първите минути на свободната тренировка, докато в бокса механиците се суетяха около колата на Себастиян Фетел, който не бе излязъл дори за инсталационна обиколка и нещата започваха да изглеждат по познатия от предсезонните тестове начин.
Малко повече от 20 минути след началото на сесията проблем получи и друг от фаворитите. Кими Райконен, завърнал се в отбора на Ферари получи указание от екипа да се прибере веднага в бокса заради проблем с хибридната система на своя автомобил и по точно с MGU-K.
В същото време неговият съотборник Фернандо Алонсо поведе в класирането, като времето му от 1:32.588 мин. бе по-слабо с повече от 5 секунди от даденото най-добро в първата сесия от миналата година в същия момент от уикенда от Себастиян Фетел.
Серхио Перес, преминал в екипа на Форс Индия, бе първият пилот за тази година, който се завъртя на пистата. Това стана на трети завой, като малко преди него Рикиардо за кратко бе напуснал трасето, минавайки през тревата. Австралиецът направи добър старт, завъртайки 11 обиколки в първия половин час.
На обратния полюс бе екипът на Лотус, където и двамата пилоти все още не бяха се появявали на пистата.
Друг екип използващ двигатели на Рено, този на Торо Росо също имаше известни проблеми след първия половин час. Жан-Ерик Верн се оплака от липса на въртящ момент при излизането от завоите при моментните настройки на двигателя. Проблемите също така имаше и със системата brake-by-wire (повече за нея можете да прочетете в новия брой на списание ClubS1), която изглежда също се нуждаеше от допълнителни настройки.
45 минути след началото на сесията Дженсън Бътън от екипа на Макларън подобри времето на Алонсо, оставяйки испанеца и Нико Розберг зад себе си. Райконен и Рикиардо пък се завърнаха на пистата, докато в екипа на Катерам и двамата пилоти имаха проблеми след инсталационните обиколки – Кобаяши с горивната система, а новакът Маркус Ериксон с електрическата система.
Докато Себастиян Фетел излезе на пистата 50 минути след началото на сесията, новакът на Торо Росо Данил Квят изпусна леко първия завой без особени последствия.
От Мерцедес обясниха, че проблемите на Хамилтън не са сериозни, като падането на налягането на хидравличната система е причинило изключването на задвижващата система.
Въпреки леко излизане в тревата на завой номер едно Фернандо Алонсо отново се върна начело на класирането, ставайки първият пилот слязъл под границата на 1:32 минути.
„Ако двигателят звучи чисто, моля направи пет бързи обиколки“, каза рейс инженерът на Себастиян Фетел на своя пилот. Нещата за световния шампион изглежда вървяха без особени проблеми, като той даде осмо време след първата си серия от бързи обиколи.
Пастор Малдонадо направи своето първо излизане малко преди края на първата свободна тренировка, но то не мина без проблеми. Първо той намали на 13 завой и изглеждаше, че ще паркира колата си там. Впоследствие обаче след разговор по радиото реши да продължи към питлейна. Малко след влизането там обаче се наложи да слезе и с помощта на маршали и тичащите към колата механици на Лотус да бута колата си към бокса. От кокпита пък се виждаше да излиза лека струйка дим.
Фелипе Маса и новобранеца на Макларън, Кевин Магнусен пък станаха поредните пилоти, минали през тревата на завой номер едно, търсейки възможно най-късния момент за спиране.
До края на сесията, белязана от неспиращите проблеми със задвижващите системи, размествания не настъпиха и Фернандо Алонсо записа първа победа в тренировка за този сезон.