Нов, по-къс нос на Мерцедес не е преминал задължителните краштестове на ФИА и няма да бъде използван от тима през уикенда за Гран при на Австралия.
Според информация на немското издание AMS носът е бил част от новостите, подготвени от тима на Бракли за пистата Албърт парк. В комбинация с новия капак за двигателя е подобрявал времето за обиколка на F1 W05 с 0,2 сек според предварителните изчисления.
– Стигнахме до определени крайности с новото предно крило – признал инженерният директор Алдо Коста.
Новият нос е толкова скъсен, че най-предната му част вече не е над предното крило. Това се прави с цел подобряване поведението на въздушния поток в тази част на болида.
В конкретното решение целият нос (до кокпита) е с дължина само 75 сантиметра. Това, смятат експерти, може да се окаже невъзможно за изработване така, че да изпълни изискванията на краштестовете.
Междувременно стана ясно, че Ферари доброволно ще подсилят корпуса на турбокомпресора си. Тяхното решение, което е с 3 кг по-леко от тези на Мерцедес и Рено, бе признато за легално от ФИА и системата получи хомологация. Въпреки това в Скудерията явно са решили да се застраховат срещу евентуални протести от страна на съперниците. Процесът ще им отнеме малко време и новата конструкция вероятно ще бъде използвана след няколко старта, тъй като не може да бъде изпълнена в рамките на дни.
Разработка за специалните решения в новото Ферари F14 T може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (169), който вече е на пазара.