Рос Браун е убеден, че новите правила, които влизат в сила във Формула 1 тази година, ще подобрят състезанието, но същевременно ще има и спорове. Управляващият директор по спортните въпроси от страна на Либърти Медия не очаква промяната в представянето на отборите да е толкова голяма, колкото бе през 2009 г.
„Убеден съм, че новите правила ще доведат до значително по-добри състезания. Вероятно няма да постигнем точно всички поставени цели по отношение движението на колите една след друга, но ще сме много, много по-напред в сравнение с доскоро, защото старите коли бяха ужасни в това отношение. Всяко взето решение бе насочено към това спортът да не се затваря, а да стане по-достъпен за повече екипи. Идеята бе да се постигнат по-близки битки, докато същевременно дисциплината остава меритокрация.“
„Абсолютно искрено не смятам, че правилата ще променят драматично общото разпределение на силите. Със сигурност ще има и спорове, иначе това няма да е Формула 1! Наивно ще е да си мислим, че ще се размине без полемики“, посочи Рос Браун
„Според мен екипите ще се доближат на трасето и мисля, че ще видим някои от отборите в средата на колоната да се борят по-напред. Ще има по-голяма група от конкурентоспособни отбори. Миналия сезон очаквахме победа от Мерцедес или Ред Бул освен ако не стане нещо извънредно. В момента спортът е благословен с толкова великолепни пилоти – Ландо Норис, момчетата на Ферари (Карлос Сайнц и Шарл Льоклер), Джордж Ръсел в Мерцедес. Каквато и комбинация да се получи, може да стане великолепен сезон. Но не смятам, че нещата ще са като през 2009 г. Ако си спомняте, през 2008 г. имаше борба между два от големите отбори, които доста тежко се приземиха през 2009-та. Според мен ситуацията сега няма да е толкова крайна и не предвиждам подобно нещо.“
Техническият шеф на ФИА Николас Томбазис допълни, че специалистите на федерацията вече са забелязали „няколко изненади“ в интерпретациите на отделни отбори на новите правила
Досега изминаха 6 представяния, но част от тях бяха само на оцветяване на новите коли. Алфа Ромео пък направи шейкдаун на пистата Фиорано, а болидът бе боядисан в камуфлажна разцветка.
„Ние искаме пилотите да носят разликата и колите да са трудни за управление, а не лесни. Подобно нещо никога не е лесно, но определени аспекти, правещи болидите по-агресивни за каране, са доста важни. Ще внимаваме за много неща. Постоянно ще наблюдаваме гъвкавостта (на крилата) и ще въвеждаме (допълнителни) тестове ако е необходимо, за да намалим тези ефекти. При въвеждането на нови правила неминуемо има области, в които е възможно ефектите от огъването да не са напълно точно предвидени. Няма да се поколебаем да се намесим, ако открием, че някой злоупотребява с нещо.
„Тук-там видяхме няколко изненади (в представянията досега). Определени аспекти от болидите са малко по-различни в сравнение с очакванията ни и как инженерите са приложили уменията си, за да намерят решение. Мисля, че ще откриете доста повече разлики, отколкото се очакват. Засега няма поводи за тревога. Дотук смятаме, че всичко е в границите на регламента. Не сме забелязали еквивалента на двойния дифузьор!“, каза още Томбазис.
View this post on Instagram