F1 обяви каква е гледаемостта през сезон 2021. Според изчисленията кумулативната телевизионна аудитория на шампионата е била рекордните 1.55 млрд. зрители, което е увеличение от 4% спрямо 2020.
В световен мащаб средната аудитория за Гран при бе 70.3 милиона. Проведоха се общо 22 старта, като голяма част от тях бяха пред публика, въпреки продължаващата пандемия от COVID-19.
Спорният финал на сезона в Абу Даби очаквано доведе до огромни рейтинги с общо 108.7 млн. зрители, които са се включили, за да гледат надпреварата. Това е най-високата гледаемост за цялата 2021 и е с 29% повече в сравнение с надпреварата от 2020. Други надпревари с много силна гледаемост са откриването на сезона в Бахрейн (84.5 млн.) и трите спринтови квалификационни състезания в Монца (80.4 млн.), Силвърстоун (79.5 млн.) и Интерлагос (82.1 млн.).
Ефектът от популярността на Макс Верстапен в Нидерландия е увеличил телевизионната аудитория с 81% на годишна база. Силен ръст бе регистриран и в САЩ (+58%), Франция (+48%), Италия (+40%) и Обединеното кралство (+39%).
Aко погледнем само пазарите, където се поддържаха подобни споразумения за излъчване през 2020 и 2021 цифрата бе 60.3 милиона, което е с нарастване с 13%. Сравнението на такива споразумения изключва Бразилия и Германия, където бяха въведени нови договорености за излъчване през 2021. Въпреки че цифрите на тези пазари бяха по-ниски за миналата година, има много положителни резултати. Очаква се зрителите по платените канали да нарастват с течение на времето. В момента отразяването в Бразилия е много по-мащабно, а в Германия кумулативната аудитория на Sky бележи значителен ръст с 55% на годишна база.
Най-голям напредък Формула 1 има в дигиталните платформи. Последователите на спорта във Фейсбук, Туитър, Инстаграм, Ютуб, Тикток, Снапчат, Туич са се увеличили. Също така последователите в китайските социални платформи са се увеличили с 40% до общо 41 млн. Също така гледанията на видеоклипове са се увеличи с 50% до 7 млрд, а общата ангажираност нарасна с 40% до 1.5 млрд.
Освен това общите гледания на видеоклипове в сайта f1.com, приложението Formula 1 и страниците на шампионата в социалните мрежи са се увеличи с 44% до 7.04 млрд.
В Китай се видя много силен дигитален растеж с последователи в китайските платформи Weibo, WeChat, Toutiao, и Douyin са се качили с 39% и са общо 2.7 млн.
Резултатите показват, че F1 превъзхожда другите спортове на дигиталната сцена. Цифровият дял от общите изразходвани минути (при обикновено и цифрово излъчване) е нараснал от 10% през 2020 до 16% за миналата година.
„Сезон 2021 беше нещо много специално. Имахме битка за шампионата, която доведе отиде до последното състезание. Имаше огромно вълнение през цялата година. Започнахме да приветстваме отново нашите фенове, които са сърцето и душата на нашия спорт. Въпреки че бяхме ограничени в способностите си поради коронавируса, беше фантастично да видим 2.6 млн. фенове по трибуните в целия свят. Видяхме и покачване на потребителите в цифровите ни платформи. Показахме още веднъж че инерцията, вълнението и интересът е навсякъде около F1. Oчаквам с нетърпение нашият рекорден сезон от 23 състезания. В него ще има нови коли, правила и предизвикателства за всички отбори и пилоти. Знам, че всички фенове нямат търпение да започне новата кампания“, сподели главният изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали.